فرهنگ

نشست «فلسفه و کرونا» برگزار می‌شود

به مناسبت انتشار کتاب «کرونا و علوم عقلی» نهمین نشست صبح جمعه‌های بخارا در کافه فلسفه با عنوان «فلسفه و کرونا» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، گسترش جهانی ویروس کرونا و به‌دنبال آن قرنطینه، خانه‌نشینی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ابعادی بی‌سابقه، سبب تغییر بسیاری از رویه‌ها و پیش‌انگاشته‌های بشری شده است. به همین دلیل، اندیشمندان رشته‌های مختلف به تأمل درباره ابعاد مختلف این پدیده در زمان حال و اثراتی که بر آینده حیات بشری خواهد گذاشت پرداخته‌اند. فیلسوفان و دیگر عالِمان علوم عقلی در سطح بین‌المللی نیز شروع به تأمل‌ورزی درباره این پدیده کرده‌اند، چراکه آنان خود را همواره در کار تعریف و ارزیابیِ مفاهیم، اصول و ارزش‌های بنیادین زندگی بشر می‌دانسته‌اند.

در ایران نیز چالش‌های فکری، معنایی و دینی فراوانی در ارتباط با این همه‌گیری مطرح شده است، جمعی از اندیشمندان تأملات خود را در این حوزه مطرح و در کتاب کرونا و علوم عقلی منتشر کرده‌اند. این کتاب به کوشش حسین شیخ‌رضایی و توسط انتشارات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است.

در نهمین نشست از سلسله نشست‌های صبح جمعه بخارا در کافه فلسفه، حسین مصباحیان، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران، شمس‌الملوک مصطفوی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی، حسین شیخ رضایی، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به همراه علی دهباشی مدیر مجله فرهنگی بخارا در موضوع «فلسفه و کرونا» سخن خواهند گفت. این برنامه روز جمعه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح به همت مجله فرهنگی بخارا و کافه فلسفه برگزار خواهد شد و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام این مجموعه پخش می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا