فرهنگ

نمایشگاه تصویرگری کندوکاو شاهنامه برپا شد

نمایشگاه تصویرگری کندوکاو شاهنامه همزمان با روز جهانی کودک در گالری انتظامی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه تصویرگری کندوکاو شاهنامه، روز جمعه ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی کودک در گالری انتظامی برپا شد.

در این‌رویداد، نمایشگاه تصویرگری ۱۹ هنرجوی کودک و نوجوان در قالب ۳۷ اثر با تکنینک چاپ لینو و راپید، به نمایش درآمد که به تصویرسازی اساطیر و داستان های شاهنامه پرداخته بودند.

بهار ربوشه مدرس نقاشی به روش روان الگویی (سایکو تایپی) درباره آثار هنرجویانش در این‌نمایشگاه گفت: تمامی آثار هم از نظر تکنیکی و هم از نظر مفهومی و نمادین بسیار سطح بالا و اصولی خلق شده اند و از نظر فرم و محتوا دارای ارزش هنری ممتازی هستند؛ به صورتی که در برخی آثار توانایی بروز داده شده بسیار بیشتر از سن هنرمندان خالق اثر به نظر می‌رسد. چیزی که در حالت عادی غیرممکن به نظر می‌رسد؛ البته این مهم با شیوه نوین آموزشی هنرپروری روان الگویی (سایکو تایپی) میسر شده است و شاهد خلق آثاری تا این حد سطح بالا بوده‌ایم.

وی افزود: ارائه داستان های عمیق و نمادین و آموزش نمادهای غنی در فرهنگ ایرانی اسلامی با شیوه علمی مبتنی بر روش هنر پروری روان الگویی باعث افزایش توانایی و یادگیری های پیچیده کودکان و نوجوانان می گردد. هنرپروری روان الگویی مبتنی بر روانشناسی ساختاری که بنیانگذار آن دکتر آرش فکری از روانشناسان برجسته و بنام کشور بوده که تلفیقی از روانشناسی تحلیلی و علوم اعصاب شناختی است.

این‌مدرس در ادامه گفت: در این‌روش با شناخت درست شخصیت و کارکردهای اجرایی مغز، از روش‌های شناختی و فراشناختی متناسب با هر فرد استفاده می‌شود و می‌توان مهارت‌های ذهنی و دست‌ورزی با کیفیت‌های بسیار بالا را فعال کرد که یکی از نتایج آن خلق چنین آثار با کیفیتی با فهم درست از داستان‌های غنی شاهنامه است.

برای تشویق بیشتر هنرجویان، آثار این نمایشگاه توسط علی ندایی از نقاشان و طراحان کشور داوری شد و در نهایت به دو نفر از هنرمندان تبلت گرافیکی و قلم نوری اهدا شد.

ندایی در مراسم آغاز به کار این‌نمایشگاه گفت: در مورد آثار این هنرمندان گفت: تمامی آثار از کیفیت بالایی برخوردار است و در صورت تداوم، آینده حرفه‌ای درخشانی در انتظار این هنرمندان خواهد بود. بسیاری از کارها با توجه به رده سنی هنرمندانش انسان را شگفت زده می کند و مشخص است که از شیوه بسیار خاص و اصولی ای برای آموزش این هنرمندان استفاده شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا