فرهنگ

نویسنده گیلانی رتبه دوم جایزه ادبی «سیمین» را کسب کرد

رشت- «مریم ساحلی» داستان‌نویس اهل انزلی با داستان «بانو برای سه ساعت معاشرت در روز» به رتبه دوم سومین دوره جایزه ادبی سیمین دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، «مریم ساحلی» داستان‌نویس اهل انزلی با داستان «بانو برای سه ساعت معاشرت در روز» به رتبه دوم سومین دوره جایزه ادبی سیمین دست یافت.

وی با بیان اینکه «بانو برای سه ساعت معاشرت در روز» روایت تنهایی انسان معاصر است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این داستان نگاهی گذرا دارد به زندگی دو زن که همنشین کتاب‌ها شده و در جهانی که برای خویش ساخته‌اند، دلبستگی های خاص خود را دارند.

ساحلی ادبیات داستانی را پناهگاهی برای انسان دانست و افزود: انسان چه آن زمان که داستان می‌خواند و چه آن زمان که داستان می‌نویسد، از روزمرگی‌های زندگی رها می‌شود و در مسیری نو گام بر می‌دارد. از یاد نباید برد که داستان‌ها حجمی عظیم از تجارب، افکار و احساسات آدم‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

این نویسنده و روزنامه نگار اظهار کرد: جشنواره‌های داستان اگر به شکل صحیح برگزار شوند، می‌توانند نقشی مؤثر در بالندگی ادبیات داستانی داشته باشند.

مجموعه داستان‌های «مشق‌هایم زیر باران»، «کسی نگاهم می کند»، «از پله‌های قطار ابری»، «بی‌خلوتی» و داستان بلند «مردگان راوی» عناوین آثاری است که تا کنون از ساحلی منتشر شده است.

لازم به ذکر است؛ که سومین دوره جایزه ادبی «سیمین» به صورت تخصصی تنها در یک بخش داستان کوتاه به دبیری دکتر «ریحانه کریمایی» برگزار و اردیبهشت ماه امسال برگزیدگان نهایی خویش را اعلام کرد.

به گزارش دبیرخانه این جایزه ادبی از میان ۷۷۸ داستان رسیده، طی چهار مرحله داوری ۱۰ اثر برگزیده و داستان‌های مزون از «کژال کریمیان»، بانو برای سه ساعت معاشرت در روز از «مریم ساحلی»، یک قاشق برنج از «حسین یارمرادی»، اصغر آقا که قدم رنجه کنه از «مریم شیرازی»، کرم‌ها از «سیمین نادمی»، مرتضی گرد از «افسانه آقایی»، ته دره‌ی باباعلی خبرهایی بود از «نرجس حسینی‌نژاد»، من و قلمم از «علی عابدی»، آغاج از «ایلقار موذن‌زاده» و زندگی به رنگ تغییر از «آیلین عبدی» به ترتیب به عنوان ربته های اول تا دهم اعلام شدند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا