فرهنگ

وام اشتغال برای افراد گره‌گشا در طرح «مهرواره محله همدل»/ ثبت حدود ۳۶ هزار مسأله تاکنون


دبیر مهرواره محله همدل با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۲۸۰ محله و ۳۵ هزار و ۸۹۵ مسأله در سامانه این مهرواره از سوی مردم ثبت شده است، گفت: بنیاد علوی به همه برگزیدگان، وام‌های اشتغال ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد کرد.


حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر مهرواره محله همدل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این طرح که از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است، بنا دارد از ظرفیت مساجد و امامان محلات در سراسر کشور، در قالب یک مهرواره سراسری با نام «مهرواره محله همدل» بهره‌برداری کند تا با احیای ظرفیت‌های عظیم جوانان و با ایجاد امید و انگیزه، برخی مسائل و مشکلات محله‌ها برطرف شود. البته این طرح تنها به مساجد و امامان محله خلاصه نمی‌شود و هر گروه مردمی می‌تواند در آن مشارکت و گره‌ای از مشکلات مردم باز کند.

وی افزود: در مهرواره محله همدل، به دنبال آن هستیم تا شرایطی فراهم شود که مردم به کمک یکدیگر و با مدیریت امام محله خود، هر تعداد از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، زیرساختی، آموزشی، تربیتی، بانوان، سبک زندگی، مسائل اداری و مالی، … اهالی و محله خود را که به نظر جمع اولویت دارد، حل کنند.

تعداد ثبت مسائل حوزه‌های اصلی مهرواره

غلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۲۸۰ محله و ۳۵ هزار و ۸۹۵ مسأله در سامانه این مهرواره از سوی مردم ثبت شده است، تصریح کرد: بعد از ثبت نام از طریق سامانه (ham-del.ir)، دبیرخانه مهرواره، آن مسجد و محله را در فهرست حمایت‌های بنیاد هدایت از شرکت‌کنندگان در این مهرواره قرار می‌دهد و بعد از اتمام ماه رمضان و با دریافت گزارش فعالیت‌های محله، برترین‌های شهرستانی، استانی و ملی معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

درصد ثبت مسأله حوزه‌های اصلی مهرواره

دبیر مهرواره محله همدل خبر خوبی نیز برای شرکت‌کنندگان در این مهرواره داشت و گفت: الحمدلله بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان اعلام داشته است که به همه برگزیدگان مهرواره محله همدل در سطح شهرستان، استان و ملی وام‌های اشتغال ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهلت ثبت مسأله در مهرواره محله همدل تا ۲۰ خرداد تمدید شده است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا