فرهنگ

کتاب «گِل شُلَکی چی می‌شه!»چاپ شد/آشنایی کودکان با تهیه ظرف سفالی

کتاب شعر «گِل شُلَکی چی می‌شه!» سروده زهرا موسوی توسط انتشارات سیمای شرق برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب شعر «گِل شُلَکی چی می‌شه!» سروده زهرا موسوی به‌تازگی توسط انتشارات سیمای شرق برای کودکان گروه سنی الف و ب منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب پنجمین جلد از مجموعه «این‌جوری بود، اون‌جوری شد» است که برای گروه سنی بالای ۳ سال در قالب کتاب‌های زرافه (بخش کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) چاپ می‌شود.این‌مجموعه کتاب‌ که تاکنون پنج جلد از آن با عناوین «هیس هیسی چی می‌بافه»، «مامان درخت گل به سر»، «ببعی نه پشم هیچ هیچ» و «اجی مجی یه دونه» و «گِل شُلَکی چی می‌شه!» چاپ و منتشر شده، کودکان را با مراحل رشد و تغییر و تحول جانوران، گیاهان و خوراکی‌ها آشنا می‌کند.

کتاب «گِل شُلَکی چی می‌شه!» در قالب شعر و تصویر، کودکان را با مراحل تبدیل شدن خاک به ظروف سفالی آشنا می‌کند؛ از زمانی که یک خاک تبدیل به گِل شده و توسط کوزه‌گر و طی مراحل مختلف ظرفی ساخته و سپس با قرار گرفتن در کوره و رنگ‌آمیزی آن به یک ظرف سفالی تبدیل می‌شود. تصویرگری این‌کتاب توسط ثریا جان‌علی‌زاده انجام شده است.

خلاصه داستان این‌کتاب به این‌ترتیب است:

«توی خانه‌تان لیوان سفالی دارید؟ یا کاسه و بشقاب سفالی؟ همان‌ها که رنگ‌های آبی و سبز قشنگ دارند؟ همان‌ها که خوردن دوغ و آش تویشان خیلی می‌چسبد؟ دوست داری بدانی ظرف‌های سفالی ایرانی چه جوری ساخته می‌شوند؟ بله؟ پس باید این کتاب یعنی «گل شلکی چی می‌شه!» را بخوانی.»

این‌کتاب با ۲۸ صفحه مصور و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا