فرهنگ

کمالوندی: ناشرانی که غرفه آنها در نمایشگاه کتاب فعال نشده، فقط امشب را مهلت دارند


مدیر کمیته ناشران داخلی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: از 1500 غرفه تنها 30 غرفه فعال نشده که آنها هم فقط امشب را مهلت دارند که غرفه را راه اندازی کنند؛ وگرنه فضای آنها به دیگران اختصاص می‌یابد.

امین کمالوندی مدیر کمیته ناشران داخلی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه توانا ضمن تبریک افتتاح نمایشگاه کتاب این رویداد را آغاز سال نو کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: با افتتاح سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیش از هزار و ۵۰۰ غرفه آماده کردیم که تحویل ناشرین محترم شده و از این تعداد در مجموع در شبستان ۳۰ غرفه خالی است، البته در بقیه بخش‌ها هم ۱۰ تا ۱۲ غرفه خالی دارند.

وی ادامه داد: این تعداد بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و در مجموع، ما به این حادثه، خالی بودن غرفه نمی‌گوییم. علاوه بر این غرفه‌های خالی، غرفه‌های ۹ یا ۶ متری هستند که بعضی از نا‌شرین به دلایلی موفق به حضور نشدند و ما بر حسب تعهد اخلاقی که داریم تا پایان امروز این غرفه‌ها را برای این همکاران و دوستانمان خالی می‌گذاریم و بعد جایگزین‌های آنها مشخص هستند که اگر به هر دلیلی حضور پیدا نکردند این دوستان جایگزین می‌شوند.

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب درباره دلایل عدم حضور برخی ناشران در نمایشگاه گفت: ناشرانی که حضور ندارند، اغلب ناشران شهرستان‌ها هستند که به دلایل مالی و هزینه رفت و آمد معمولاً روز اول به نمایشگاه نمی‌رسند، بعضی غرفه‌ها هم در قرارداد و پرداخت حق‌الزحمه به غرفه‌دار دچار مشکل شدند و در آستانه نمایشگاه به دلایل مالی غرفه‌دار گفته نمی‌آیم. همچنین بعضی از ناشران دچار کسالت شدند مثلاً ما دو تا کرونایی داشتیم و افرادی هم اقوام آنها فوت شده و نتوانستند حضور پیدا کنند، امیدواریم تا بعدازظهر حضور پیدا کنند، در غیر این صورت از افراد دیگر استفاده خواهد شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا