فرهنگ

۳۴ ناشر لبنانی در بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب حضور دارند

سیدعبدالله مرتضی مطرح کرد؛

مسئول ناشران لبنانی در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ۳۴ ناشر لبنانی در دو بخش حضوری و مجازی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالله مرتضی، مسئول ناشران لبنانی در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ۳۴ ناشر لبنانی در دو بخش حضوری و مجازی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند، غرفه‌ای که اکنون برپاست نمونه‌ای از کتاب‌های ناشران بیروتی شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب است.

این ناشر لبنانی با بیان اینکه در بخش مجازی نیز تعدادی از عناوین کتاب‌های ناشران لبنانی برای فروش از طریق سایت مجازی نمایشگاه؛ ارائه شده است، افزود: این نمایشگاه، بیست و هفتمین تجربه حضور من در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. همچنین تجربه بالغ بر ۱۰۰ بار حضور در نمایشگاه‌های استانی ایرانی را دارم.

مرتضی درباره تعاملات فرهنگی لبنان و ایران عنوان کرد: تعاملات فرهنگی ایران و لبنان در چند دهه اخیر اتفاق نیفتاده بلکه از قدیم وجود دارد، چرا که لبنان در خاورمیانه، مرکز چاپ، نشر و پخش کتاب است. بنابراین پایه تعاملات فرهنگی ایران و لبنان از دیرباز نشر کتاب است. حتی کارهای فرهنگی و رسانه‌ای مانند شبکه‌های خبری و تلویزیونی بر برادری و نزدیک قلب دو ملت ایران و لبنان تاکید دارند. این امر نشان می‌دهد که فرهنگ، تمدن و قلب‌های این دو کشور آمیختگی دارند. از جمله اشتراکات ایران و لبنان می‌توان به فرهنگ مقاومت اشاره کرد که لبنان محور این فرهنگ است.

وی درباره حضور ناشران لبنانی در نمایشگاه کتاب تهران و در بازار نشر ایران تصریح کرد: عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در دو سال اخیر؛ تا حدودی بر بازار نشر و توزیع تأثیر گذاشت، اما امیدوارم در سال‌های آینده این توقف دوساله جبران شود.

مدیر انتشارات امجاد لبنان درباره آثار محبوب بازار نشر در لبنان افزود: اغلب لبنانی‌ها علاقه‌مند به کتاب‌های حوزه معارف دینی و فرهنگ مقاومت ایرانی هستند اما به هر حال هر ژانری از کتاب‌های ایرانی در لبنان طرفدار خاص خودش را دارد، چرا که انتخاب موضوع و ژانر کتاب سلیقه‌ای است و باید دید هر مخاطب دقیقاً چه چیزی از ناشر برای خواندن می‌خواهد.

وی همچنین درباره این دوره از نمایشگاه کتاب عنوان کرد: تفاوت مهم این دوره از نمایشگاه این است که تمام ناشران در فضای مسقف قرار گرفته‌اند و هیچ ناشری زیر چادر نیست و تمام ناشران در سالن‌ها مستقر شده‌اند. همین موضوع اتفاق مهمی برای سایر نمایشگاه‌های دیگر است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا