فرهنگ

استراتژی وجه تمایز مجموعه‌های فرهنگی است

رحمانی مطرح کرد؛

رئیس اندیشکده مرآت گفت: استراتژی، وجه تمایز مجموعه‌های فرهنگی است. مجموعه‌های فرهنگی امروزی رقابت سنگینی دارند اما به شدت شبیه یکدیگر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جلسه از سومین دوره تخصصی مدیریت فرهنگی با موضوعیت تدوین استراتژی فرهنگی با همکاری اندیشکده مرآت و گروه مشاوران مدیریت رواق برگذار شد.

محمد رحمانی مدرس این جلسه با اشاره به موضوعیت استراتژی و چشم‌انداز در مدیریت فرهنگی گفت: استراتژی، وجه تمایز مجموعه‌های فرهنگی است. مجموعه‌های فرهنگی امروزه رقابت سنگینی دارند اما به شدت شبیه یکدیگر شده‌اند. استراتژی به معنای تغییر زمین بازی و کسب یک جایگاه منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: بعضی از سازمان‌ها نیاز به تمرکز به بحث بهره‌وری و برخی اوقات به تمرکز بر روی استراتژی احتیاج دارند. تمام فرآیندهای سازمان ابزار رسیدن به استراتژی تدوین شده است اما برخی چیزهایی که صرفاً بهترین‌اند بهترین ابزار دستیابی به استراتژی سازمانی ما نیستند.

رئیس اندیشکده مرآت در پایان گفت: چشم‌انداز، تصویری از یک مقصد سازمانی ایجاد می‌کند و منطقی برای رفتن به آنجا ارائه می‌دهد. آرمان و چشم‌انداز در سازمان دو مفهوم متفاوت بوده و به شکل متفاوتی باید نگاشته شوند. خطوط قرمز، هنجارها و باید و نبایدهای اخلاقی و رفتاری سازمان هستند و ارزش‌های اخلاقی در باب مخاطب را در مجموعه‌های فرهنگی حائز اهمیت است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا