اقتصاد

آسمانی صاف در اغلب شهرها تا پنج روز آینده/ گرد و خاک در برخی نقاط شرق کشور


معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار خواهیم داشت.

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا پنج‌شنبه ۲۵ شهریور در برخی ساعات در نوار شرقی کشور، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و  خصوصاً زابل وزش باد افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوا و خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته شرق دریای عمان همچنین شمال و مرکز خلیج‌فارس مواج است. 

وی بیان کرد:‌ در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است. در همین مدت در برخی نقاط گیلان،‌ مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. 

وی گفت: از جمعه ۲۶ شهریور تا اوایل هفته آینده با شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، بارش باران، وزش باد شدید موقت و کاهش دما در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۶ و ۲۴ درجه خواهد بود. همچنین در روزهای آتی نیز آسمان تهران صاف است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر و آسمانی صاف، گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر و آسمانی صاف، خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا