اقتصاد

اجرای سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها مطابق با برنامه هفتم توسعه


رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: نظرات پیشنهادی برای اجرای فاز عملیاتی سند جامع گوهرسنگ ها طی دو هفته آینده نهایی و ارایه می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وجیه اله جعفری که در دوازدهمین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت گوهرسنگ ها با ارایه گزارش این شورا برای افق ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ صنعت گوهرسنگ، تصریح کرد: شورای سیاست گذاری صنعت گوهرسنگ ها از ۹ کمیته تخصصی تشکیل شده که پیشنهادهای اولویت دار دریافت و آن را برای هماهنگی یا رفع چالش های موجود، در اختیار نهادهای بالادستی قرار می دهد.

وی افزود: وزیر صنعت معدن و تجارت سند ملی توسعه گوهرسنگ ها را به عنوان سند فرابخشی به تازگی ابلاغ کرده که بر اساس آن، ایمیدرو (معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی) متولی و مجری این سند است و مسئولیت هماهنگی بین نهادهای بالادستی و پایین دستی، تشکل ها و بخش خصوصی و سایر ذی نفعان را برعهده دارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، با بیان اینکه در مسیر عملیاتی شدن این سند کلان، نیازمند هماهنگی با دولت و تدوین کنندگان برنامه هفتم توسعه کشور هستیم، گفت: محور این هماهنگی ها دبیرخانه شورا است که زیر نظر معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، فعالیت می‌کند.

جعفری با تاکید بر اینکه ملاک و چارچوب فعالیت ما سند جامع گوهرسنگ‌ها است ، افزود: نشست‌های شورای راهبری صنعت گوهرسنگ ها را به صورت فصلی و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار می کنیم و شورای سیاستگذاری هم ابتدا به صورت دو هفته یکبار (برای رفع نیازهای اولویت دار) و سپس به صورت ماهانه جلسات را برگزار می‌کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ایمیدرو تنها به وظیفه خود در سند جامع گوهرسنگ ها و نیز انجام هماهنگی می پردازد و دخالتی در امور دیگر نخواهد داشت.

در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها به همراه نمایندگان گمرک، بانک مرکزی، اتحادیه طلا و جواهر به ارایه نظرات و پیشنهادهای خود درباره اولویت رفع چالش های حوزه تجارت، تولید، استانداردها، قوانین و مقررات، صادرات و واردات، مجوزهای قانونی، فعالیت بازارچه ها، آموزش و رقابت در بازارهای جهانی پرداختند.

انتهای پیام/ب


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا