اقتصاد

احداث اولین کارخانه تولید آرد کامل کشور در استان مرکزی

احداث اولین کارخانه تولید آرد کامل کشور در استان مرکزی


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اهمیت استفاده از نان کامل برای سیری سلولی در جامعه، گفت: اولین کارخانه آرد کامل گندم با همت و خلاقیت بخش خصوصی در استان مرکزی ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا ملکی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در حاشیه تور رسانه‌ای “نهضت احیاء آرد و نان کامل” به استان مرکزی و بازدید خبرنگاران از اولین کارخانه تولید آرد کامل کشور در این استان اظهارداشت: موضوعات مربوط به گندم، آرد و نان از مباحث بسیار مهم مورد بحث در سطوح مختلف مجلس، دولت و برخی وزارتخانه‌ها ‌ازجمله وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: توجه به این موضوع به دلیل امنیت غذایی و تامین نان مردم، کسب رضایت‌مندی در بین جامعه و ایجاد سیری سلولی در جامعه است.

وی ادامه داد: به همین دلیل دولت هزینه‌های سنگینی به‌عنوان یارانه به این موضوع اختصاص داده که تقریبا یک دوازدهم کل بودجه جاری دولت مربوط به گندم و تهیه نان برای جامعه است. 

ملکی ادامه داد: در بحث آرد و نان که جزء دغدغه‌های جدی مسئولان است، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به این موضوع اختصاص می‌دهد که بخش زیادی از این یارانه همراه با آرد در اختیار خبازی‌‌ها قرار می‌گیرد و در واقع از طریق نانی که پخت می‌کنند، این یارانه بین مردم توزیع می‌شود.

 استان برتر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در ادامه گفت: استان مرکزی نیز مانند سایر مناطق کشور پیرو سیاست‌هایی که دنبال می‌شود، با استقرار سامانه “نانی نو” کار خود را در سر و سامان دادن به موضوع آرد و نان مردم انجام می‌دهد و طبق بررسی‌های وزارت اقتصاد و آخرین گزارش‌هایی که به‌صورت رسمی منتشر کرده است، استان برتر کشور در زمینه مدیریت گندم و نان شناخته شده است که نشان دهنده جدیت و همیت انجام شده در این زمینه است.

ملکی با اشاره به اهمیت تولید آرد کامل و استفاده آن در پخت نان، گفت: کارخانه‌ای که به ابتکار مدیریت آن ایجاد شده است، یک کار خلاقانه است که تولید آرد را به روش جدید و متفاوت انجام می‌دهد و آرد کاملی از گندم به‌دست می‌آید.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده اقبال جامعه نسبت به استفاده از نان کامل بیشتر شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا