اقتصاد

اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر مغزهاست نه آهن و سیمان


معاون علمی، فناوری رئیس جمهور گفت: دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می‌کند، اقتصادی که در آن زمین، کارخانه، سیمان و تیرآهن نیست که قیمت ایجاد کند، بلکه مغزها و دانش‌ها تعیین‌کننده هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا افتتاح اولین رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناصر فخاری مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر،سردار رحیمی ریاست سازمان علمی، فناوری و پژوهشی بسیج کشور، دهقانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سفیر کشور بولیوی، مدیر عاملان سازمان‌های تابعه و نخبگان برگزار شد.

اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر مغزهاست نه آهن و سیمان

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان ریاست جمهوری در این برنامه با اشاره به حمایت و تقدیر مقام معظم رهبری از جریان علم و فناوری کشور، کلید پیشرفت را علم و فناوری قلمداد کرد و افزود: ۴۰ سال است دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می‌کند، اقتصادی که در آن زمین، کارخانه، سیمان و تیرآهن نیست که قیمت ایجاد کند، بلکه مغزها و دانش‌ها هستند که در زنجیره‌های پایین دستی، زنجیره‌ ارزش‌های چند ده برابری و فرصت‌های اشتغال بالا ایجاد و به سمت آن حرکت می‌کنند.

بنیاد شهید مثل زمان جنگ، پیشرو در فداکردن جانش در برابر آرمان‌ها است

وی ادامه داد: بنیاد شهید همانند نامش مثل زمان جنگ، پیشرو در فداکردن جانش در برابر یک آرمان است، جنگی که امروزه به اسم جنگ اقتصادی در کشور ایجاد شده است و آرمانش برطرف کردن مشکلات اقتصادی است.

در ادامه سردار رحیمی ریاست سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور ضمن اعلام امادگی جهت به کارگیری ظرفیت مردم در راستای کار دانش بنیان کشور، افزود: ما در سال ۱۴۰۱ طرح باقرالعلوم را اجرا کردیم، در این طرح نیازهای فناورانه بازار و کشور شناسایی می‌شوند و سپس توسط نخبگان و مخترعین نیازها رفع می‌شود.

فعالیت ۷۰ هزار نفر برای شناسایی نخبگان

وی در ادامه از آمادگی بسیج یاد کرد و گفت: بالغ بر ۷۰ هزار نفر در معاونت علمی و پژوهشی کشور داریم که مسئولیت آنان شناسایی افراد توانمند در روستاها و کشور است.

در پایان مراسم از سامانه بامک (بازار مشترک کوثر) رونمایی شد. این سامانه برای بهبود و تأثیر فروش کالا و ارتباط با شرکت‌های تابعه سازمان ایجاد شده و با ابزارهایی همچون بیمه اعتباری، ضمانت و…  به آنها کمک شده است. همچنین در این سامانه مشتریان کالا و خدمات را از درب کارخانه و با قیمت پایین دریافت می‌کنند.

این رویداد با شعار تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان از ۲ تا ۵ اسفندماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا