اقتصاد

امضای قراردادهای جدید ایران و قطر دربخش انرژی در آینده نزدیک

مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: یکی از اقدامات اصلی در توسعه همکاری‌های برقی ایران، اتصال شبکه برق ایران و قطر است که تمام تلاش ما بر این اساس است که اتصال شبکه برق دو کشور در دولت سیزدهم به‌نتیجه برسد.

مجتبی اکبری، مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: رئیس سازمان آب و برق قطر از وزارت نیروی ایران دعوت کرده تا هم در حوزه پساب و هم در زمینه انرژی خورشیدی، همکاری جدیدی بین دو کشور تعریف شود.

وی افزود: بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه سفری به قطر خواهیم داشت تا پروژه‌های مربوطه در زمینه پساب و انرژی خورشیدی را از نزدیک ببینیم و در صورت جمع‌بندی مذاکرات، قراردادهای جدیدی بین دو کشور امضا خواهد شد.

* احداث مزرعه‌های خورشیدی در قطر با مشاوره ایرانی‌ها

مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو تصریح کرد: شرکت‌های توانمند و مطرح ایرانی قرار است به عنوان مشاور احداث مزرعه‌های خورشیدی در قطر فعال شوند.

وی ادامه داد: در حوزه پساب نیز قطری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی وارد مذاکره شده‌اند، قرار است بعد از بازدید ما، قراردادهایی در این زمینه به امضا برسد.

* تلاش برای اتصال شبکه برق ایران و قطر تا پیش از اتمام دولت سیزدهم

اکبری با اشاره به مذاکرات دو کشور در زمینه اتصال شبکه برق ایران و قطر گفت: اتصال شبکه برق دو کشور در حال پیگیری است و حتما به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: یکی از اقدامات اصلی در توسعه همکاری‌های برقی ایران، اتصال شبکه برق ایران و قطر است که تمام تلاش ما بر این اساس است که اتصال شبکه برق دو کشور در دولت سیزدهم به‌نتیجه برسد.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا