اقتصاد

بسیاری از بوم‌گردی‌ها ناشناخته مانده اند

بسیاری از بوم‌گردی‌ها ناشناخته مانده اند


استقبال گردشگران اروپایی نسبت به چینی ها و روس‌ها بهتر از قبل شده و فرهنگ بومی‌ ما هم بین اروپایی‌ها جا افتاده‌تر شده است، اما متاسفانه تعداد مسافران اروپایی سال به سال رو به کاهش است

یاور عبیری، رییس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای بوم‌گردی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه یکی از مشکلات ما تورم است گفت: با افزایش قیمت ها و کوچک شدن سفره مردم اولین بخشی که از زندگی مردم حذف می‌شود سفر است که باعث رکود در بخش بوم گردی شده‌است.

وی افزود:البته استقبال گردشگران اروپایی نسبت به چینی ها و روس‌ها بهتر از قبل شده و فرهنگ بومی‌ ما هم بین اروپایی‌ها جا افتاده‌تر شده است، اما متاسفانه تعداد مسافران اروپایی سال به سال رو به کاهش است.

گردشگری باید در اولویت حکومت باشد

رییس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای بوم‌گر‌دی گفت: گردشگری باید یکی از اولویت ها در سیاست گذاری کشور قرار گیرد، چرا که به واسطه ارز‌آوری این صنعت، بسیاری از مشکلات کشورهای دیگر حل شده است و باید به سمتی حرکت کنیم که هر گردشگری که از ایران خارج می شود بتواند برای کشور تبلیغ کند.

عبیری ادامه داد: این روزها مردم از زندگی شهری خسته شده‌اند و استقبال خوبی هم از بوم‌گردی شده است، اما بسیاری از بوم‌گردی‌ها کماکان ناشناخته باقی‌مانده‌اند که باید در رسانه‌ها و صدا‌وسیما تبلیغ شود که مردم بوم‌گردی‌‌ را بهتر بشناسند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آینده هم باید‌ گردشگری را در برنامه خود قرار دهد با وجود اینکه این صنعت بسیار پاک و ارز‌آور است، متاسفانه در صحبت‌های هیچکدام از‌کاندید‌ها دیده نشده است.

عبیری افزود: البته برقراری ارتباط با عربستان می‌تواند تاثیر مثبتی برای این صنعت داشته باشد اما باید فرصت برای سایر گردشگران خارجی نیز محیا شود.

 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا