اقتصاد

بهانه تراشی بانک‌ها برای تسهیلات ساخت مسکن/ مجلس وام ۳۰۰ میلیونی ساخت را پیگیری می‌کند


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمع بندی بررسی‌ها این بود که امکان تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن وجود دارد و حرف‌های دیگری که زده می‌شود، بهانه‌ای بیش نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درمورد تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن در بودجه ۱۴۰۰، گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی را موظف کرد، برای حمایت از ساخت و رونق بازار مسکن، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ساخت مسکن اختصاص دهد.

 وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی بر اساس قانون می‌بایست تا پایان فروردین ۱۴۰۰ نسبت به تعیین آئین‌نامه‌ها و سهمیه بانک‌ها از تسهیلات پرداختی اقدام و شبکه بانکی هم پرداخت تسهیلات را آغاز می‌کرد، اما متاسفانه پرداخت تسهیلات عملی نشده و تاکنون بانک‌ها وامی پرداخت نکرده‌اند.

*اجرایی نبودن پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بهانه نظام بانکی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه نظارتی مجلس عنوان کرد: قطعا مجلس از جایگاه نظارتی خود به موضوع پرداخت نکردن تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسکن ورود خواهد کرد و پیگیری‌های لازم را برای پرداخت تسهیلات انجام خواهد داد، زیرا پرداخت وام ساخت با افزایش عرضه مسکن موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بهانه تلقی کردن ادعای کسانی که پرداخت ۳۰۰ میلیونی ساخت مسکن را اجرایی نمی‌دانند، گفت: این موضوعات در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ که نمایندگان بانک مرکزی هم وجود داشتند، بحث و بررسی شد و جمع بندی بررسی‌ها این بود که امکان تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن وجود دارد و حرف‌های دیگری که زده می‌شود بهانه‌ای بیش نیست.

انتهای پیام/ب


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا