اقتصاد

به‌روزرسانی نیروگاه رامین از محل تسهیلات دولتی روسیه

با وجود امکانات داخلی ظاهرا قرار است طرح به‌روزرسانی و افزایش ظرفیت ۱۵۰ مگاواتی نیروگاه رامین با استفاده از تسهیلات روسی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک منبع آگاه در صنعت برق کشور با اشاره به نوسازی واحدهای تولید برق فعال در نیروگاه‌ها گفت: بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد، نوسازی نیروگاه رامین اهواز با استفاده از سرمایه‌گذاری وام ۵ میلیارد یورویی دولت روسیه در دستور کار قرار گیرد.

این منبع آگاه در تشریح جزئیات نوسازی نیروگاه رامین اهواز گفت: بر اساس جزئیات توافق شده، قرار است، ارتقای بازدهی نیروگاه رامین به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: میزان مبلغ قرارداد نوسازی نیروگاه رامین اهواز حدود ۴۰۰ میلیون یورو است که نزدیک به ۹۰ درصد این مبلغ از محل وام ۵ میلیارد دلاری دولت روسیه و مابقی از منابع داخلی تأمین خواهد شد.

لازم به ذکر است، اخذ تسهیلات اعتباری از دولت فدراسیون روسیه به میزان ۵ میلیارد یورو در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ مطرح شد و با تصویب این قانون در مجلس شواری اسلامی به دولت اجازه داده می‌شود، با رعایت سقف مقرر در قانون بودجه تا سقف ۵ میلیارد یورو برای طرح‌های تملک دارای سرمایه از این کشور وام اخذ شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا