اقتصاد

بیکاری سیاهپوستان آمریکایی افزایش یافت

گزارش اشتغال ماه آگوست آمریکا به اندازه کافی ناامیدکننده بود، اما این گزارش نشان داد که سیاهپوستان در مقایسه با سایر گروه‌ها وضعیت بیکاری بدتری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارش اشتغال ماه آگوست آمریکا به اندازه کافی ناامیدکننده بود، اما این گزارش نشان داد که سیاهپوستان در مقایسه با سایر گروه‌ها وضعیت بیکاری بدتری دارند.

گزارش اشتغال ماه آگوست نشان داد در حالی که انتظار می‌رفت اقتصاد آمریکا در این ماه ۷۲۰ هزار شغل جدید ایجاد کند، تنها ۲۳۵ هزار شغل جدید ایجاد شده است. نرخ بیکاری اما از ۵.۴ درصد به ۵.۲ درصد افت کرده است.

اما نرخ بیکاری سیاهپوستان آمریکا از ۸.۲ درصد به ۸.۸ درصد افزایش یافته است. در همین زمان نرخ بیکاری سفیدپوستان از ۴.۸ درصد به ۴.۵ درصد افت کرده است. نرخ بیکاری نژادهای آسیایی هم از ۵.۳ درصد به ۴.۶ درصد افت کرده است.

افزایش بیکاری سیاهپوستان وقتی بیشتر ناامیدکننده است که توجه داشته باشیم در ماه آگوست نرخ مشارکت آنها در بازار کار افزایش یافته و به ۶۱.۶ درصد رسیده است. یعنی با وجود اینکه افراد سیاه‌پوست بیشتری نسبت به دیگر گروه‌ها آماده به کار بوده‌اند باز هم تعداد کمتری از آنها به کار گرفته شده‌اند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا