اقتصاد

تأخیر در بروز‌رسانی سامانه یکپارچه عرضه خودرو / متقاضیان امکان ورود به سایت ندارند‌


مقرر بود از امروز، متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه که نوبت تحویل خودرو آنها سال 1403 تعیین شده است، در صورت تمایل، با مراجعه به سایت نسبت به تغییر نوع خودرو انتخابی خود اقدام کنند، اما تا این لحظه سامانه کماکان باز نمی‌شود و امکان ورود به سایت برای متقاضیان فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چند روز پیش مقرر شد ‌«‌سامانه یکپارچه عرضه خودرو» از امروز 5 اردیبهشت باز شود تا متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه بتوانند نسبت به تغییر نوع خودروی انتخاب خود اقدام کنند.

اما از صبح امروز ‌تا لحظه انتشار این خبر،  سامانه مذکور هنوز بروز‌رسانی نشده است و متقاضیان تغییر خودرو انتخابی، با مشکل مواجه شده‌‌اند.

 

 

به گزارش فارس، پس از اعلام نتایج نوبت‌دهی مرحله اول طرح یکپارچه خودرو، نوبت برخی متقاضیان خرید خودرو به سال 1403 موکول شد که وزارت صمت دلیل این موضوع را تقاضای زیاد برای 5 محصول از محصولات ایران خودرو عنوان کرد.

وزارت صمت در این باره توضیح داد که از حدود 50 محصول مختلف عرضه شده، فقط در 5 محصول پرتقاضا با تیپ بندی های مختلف در اعلام نتایج، تحویل به 1403 موکول شده است.

اما این فاصله زیاد زمان تحویل خودرو، با نارضایتی مشتریان مواجه شد و به همین دلیل نیز وزارت صمت در راستای رفع این مساله اعلام کرد که مشتریانی که نوبت تحویل خودرو آنها به سال آینده موکول شده است، می‌توانند نسبت به تغییر مدل خودروی انتخاب خود اقدام کنند و خودرویی دیگری را انتخاب کنند که خودروساز بتواند آن را در سال 1402 به آنها تحویل دهد. بنابراین مقرر شد که سامانه یکپارچه از امروز برای متقاضیان تغییر نوع خودرو به مدت 5 روز باز شود. 

د‌ر این رابطه امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، روز گذشته به فارس اعلام کرد که سامانه یکپارچه عرضه خودرو از روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت به مدت 5 روز باز خواهد بود تا متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه بتوانند نسبت به تغییر نوع خودرو انتخابی خود اقدام کنند.  

به گفته وی برای کسانی که نوبت تحویل خودرو آنها سال 1403 تعیین شده است و از متقاضیان خرید‌ محصولات پرتقاضا بوده‌اند، ‌این امکان برای آنها فراهم شده است تا با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو که از 5 اردیبهشت باز می‌شود، نسبت به تغییر نوع خودروی خود اقدام و خودرویی دیگری انتخاب کنند تا همین امسال خودرو خود را تحویل بگیرند.

وی اظهار داشت:  این افراد در سامانه یکپارچه؛ حق انتخاب فقط پنج اولویت خودرویی را دارند، بنابراین می‌توانند یک و حداکثر پنج خودرو را به عنوان جایگزین خودرو پرتقاضای قبلی خود انتخاب کنند؛ نکته قابل توجه اینکه اگر این افراد همه پنج اولویت جایگزین را انتخاب کنند قطعا نوبت تحویل خودرو آنها 1402 خواهد شد اما اگر فردی هیچ کدام از این 5 اولویت جایگزین را انتخاب نکند همان نوبت 1403 که به وی داده شده ملاک عمل خواهد بود و اگر هم متقاضی تعداد اولویت کمتری را انتخاب کند شانس‌ تحویل خودروی وی در سال 1402 کمتر می‌شود. 

‌به گفته قالیباف علاوه بر این افراد، کسانی که در مرحله اول طرح یکپارچه خودرو ثبت نام کرده‌اند اما به هر دلیل قصد تغییر نوع خودروی انتخابی خود را دارند نیز می توانند به مراجعه به این سایت نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند. 

پایان پیام/ 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا