اقتصاد

تاخیر پروازها پشت سرهم شد؛ علت چیست؟

امروز در پروازهای فرودگاه مهرآباد شاهد تاخیرهای طولانی و متعددی بودیم که فرسودگی ناوگان ها نیز در این مورد بی تاثیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از پروازهای امروز (۱ مرداد) ایرلاین‌های مختلف از مبدا و به مقصد تهران با تأخیرهای متعددی مواجه شدند.

براساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت‌های فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت‌های نشان دهنده کاهش آمار تاخیرها بود اما براساس شواهد موجود از فرودگاه مهرآباد چنین به نظر نمی‌رسد و اکثر ایرلاین‌های با تأخیر مواجه هستند. البته بالا بودن سن ناوگان، کاهش تعداد هواپیماهای فعال و آماده پرواز و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان نیز از جمله دلایلی است که سبب تأخیرهای طولانی در پروازهای مسافری می‌شود و به دلیل نقص‌های فنی و شرایط جوی ایرلاین‌ها ممکن است برای حفظ ایمنی مردم پرواز یا به تأخیر موکول یا لغو کنند.

تأخیرهای زیادی در پروازهای مختلف روزانه در حال رخ دادن است و مسافران مجبورند، ساعت‌ها منتظر بمانند که در نهایت موجب عصبانیت مسافران می‌شود به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشور باید دراین خصوص برنامه‌های جدی ارائه دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا