اقتصاد

تحریم‌های ضد روسیه در حال نابود کردن صنعت آلمان


یکی از نمایندگان مجلس آلمان اعلام کرده است که به خاطر تحریم روسیه، این کشور با افت اقتصادی و کاهش فعالیت صنعتی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اوه شولتز، نماینده مجلس آلمان، هشدار داد، در نتیجه تحریم‌های ضد روسی، این کشور به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، با افت اقتصادی و کاهش فعالیت‌های صنعتی روبرو شده است.

وی که یکی از نمایندگان راستگرای مجلس آلمان است، اعلام کرده که این تحریم‌های تنبیهی نتوانسته به روسیه آسیب بزند، اما اقتصاد آلمان را نابود کرده است.

شولتز تأکید کرده که تحریم ‌ها و اقدامات اقتصادی اتخاذ شده علیه روسیه توسط احزاب حاکم در دولت آلمان، در حال بردن این کشور و اقتصادش به سمت غیر صنعتی شدن است.

این نماینده مجلس آلمان افزود: جای تعجب نیست که در سال 2022 روسیه توانست با پشت سر گذاشتن آلمان جایگاه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را از این کشور برباید.

بر اساس گزارش موسسه ورلد اکونومیکس، با در نظر گرفتن شاخص برابری قدرت خرید، روسیه توانسته در سال گذشته در جمع 5 اقتصاد بزرگ جهان قرار گیرد.

شولتز تأکید کرد: تبعات مخرب تحریم‌های علیه روسیه بر اقتصاد آلمان را می‌توان در چشم‌انداز ناامید کننده اقتصادی این کشور در سال 2023 و عملکرد ضعیف صنعت خودروسازی آلمان دید.

وی از دولت آلمان خواست تا هر چه سریعتر برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر اقتصادی، تحریم‌های علیه روسیه را لغو کند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا