اقتصاد

تدوین 3 شیوه‌نامه‌ درحوزه بازرگانی کشاورزی/ موانع وارد کنندگان برطرف می شود


3 شیوه‌نامه قیمت‌گذاری ارزی و ریالی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی، تایید و تمدید مجوز ثبت سفارش و اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخش بازرگانی تولیدات کشاورزی اگر به درستی هدایت شود می تواند تاثیر شگرفی در افزایش تولیدات و نیز مهار تورم داشته باشد همچنانکه مقام معظم رهبری هم این دو را به عنوان شعار سال اعلام کردند که باید چراغ راه متولیان بخش تولید و بازار باشد.

وزارت جهاد کشاورزی هم با چنین نگاهی و برای ساماندهی بخش بازرگانی که معتقد است باعث مهار تورم خواهد شد سه شیوه نامه جدیدی را در باره قیمت گذاری ارزی و ریالی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی، تایید و تمدید مجوز ثبت سفارش و اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تدوین کرد.

بر اساس این گزارش در نشست مشترک مدیران معاونت توسعه بازرگانی و بخش خصوصی (هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی، هیات مدیره انجمن غلات، انجمن خوراک دام و دبیر کارخانجات نهاده‌های دامی)، شیوه‌نامه قیمت‌گذاری ارزی و ریالی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی، شیوه‌نامه تایید و تمدید مجوز ثبت سفارش و شیوه‌نامه اولویت‌دهی (نظر دستگاه) تخصیص ارز کالاهای کشاورزی تدوین شد.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است: با توجه به اعلام تخصیص ارز ترجیحی ۲۸۵ هزار ریالی توسط رئیس کل بانک مرکزی ج.ا.ا و ارسال ۴۱۶ کد تعرفه گمرکی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به بانک مرکزی، با لحاظ دو اصل رشد تولید و کاهش تورم و همچنین نظر به محدودیت در تامین منابع ارز ترجیحی و الزام ارسال نظر دستگاه از سوی وزارت جهاد کشاورزی به بانک مرکزی، پس از بحث و تبادل نظر بسیار و جمع‌بندی نهایی، سه شیوه‌نامه مبنای اقدام خواهند بود.

لازم به ذکر است؛ متن کامل شیوه‌نامه‌ها در لینک‌‌های زیر موجود است.

۱. شیوه‌نامه قیمت‌گذاری ارزی و ریالی کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی  

۲. شیوه‌نامه تایید و تمدید مجوز ثبت سفارش

۳. شیوه‌نامه اولویت‌دهی (نظر دستگاه) تخصیص ارز کالاهای کشاورزی

در سالهای گذشته همواره وارد کنندگان از نحوه تخصیص ارز و الویت بندی آنها چه به کالاها و چه اشخاص گلایه داشتتد و اینها را موانع واردات می دانستند و به همان نسبت هم تولید کنندگان در داخل به مشکل بر می خوردند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا