اقتصاد

توسعه کشاورزی با فناوری‌های نوین/ دانش نخبگان عامل پیشران توسعه

توسعه کشاورزی با فناوری‌های نوین/ دانش نخبگان عامل پیشران توسعه


وزیر جهادکشاورزی تحقق برنامه توسعه کشاورزی را در بکارگیری فناوری‌های نو دانست و رویکرد وزارت جهادکشاورزی را نگاه تحولی در استفاده از ظرفیت‌های مغفول و جبران خلأ‌ها بر پایه اقدامات دانش‌بنیان معرفی کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در جریان بازدید روز گذشته از نمایشگاه آباد‌ایران، دستاوردهای دانش‌بنیان نخبگان را عامل حرکت رو به جلوی کشور در گذر از موانع و مشکلات خواند و گفت: نخبگان و دانش و فناوری‌های تولیدی آنان عامل پیشران برنامه‌های توسعه‌ای هستند.

وی با تاکید بر عزم وزارت جهاد کشاورزی در بکارگیری دانش‌بنیان‌ها در جهش تولید افزود: در جهت‌گیری و رویکردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی که با نگاه تحولی به استفاده از ظرفیت‌های مغفول و جبران خلاها متمرکز شده است، دانش‌بنیان‌ها، نقش اساسی دارند.

نیکبخت ضمن اشاره به اولویت‌های سیاست‌گذاری در دولت تصریح کرد: در حوزه تولید در حوزه‌هایی که بخش خصوصی و شرکت دانش‌بنیان حضور دارند و اعلام آمادگی کرده‌اند، بخش دولتی مجاز به رقابت با شرکت‌ها نیستند و صرفا باید نقش حمایتی داشته باشند.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: سازمان تات موظف به حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان در سه مرحله تولید دانش، انتقال دانش و بکارگیری و مصرف می‌باشد.

گفتنی‌ است؛ نمایشگاه آبادایران در دومین دوره خود با همکاری و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بسیج سازندگی و دیگر نهاد‌های متولی آبادانی و پیشرفت فناور کشور در بخش‌های مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، ایجاد اشتغال و فناوری‌های نرم و آموزشی، از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و توانمندی نخبگان و پژوهشگران برای پاسخ به چالش‌های مناطق کمتر برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار کالا و خدمات این شرکت‌ها از طریق تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار کشور برگزار شده است .

نمایشگاه آباد ایران، در نخستین دوره برگزاری میزبان بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق و ۲۸ نهاد بزرگ متولی آبادانی و پیشرفت بود که با مشارکت و حضور فعال در این نمایشگاه از فرصت ایجاد شده برای معرفی مشکلات و نیاز‌های مناطق کمتر برخوردار و آشنایی با ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر رفع این نیاز‌ها و چالش‌ها استفاده کردند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا