اقتصاد

ثبت ۱۴۸ طرح در شرکت‌های کشاورزی بنیاد مستضعفان


مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا زیر مجموعه بنیاد مستضعفان از ثبت ۱۴۸ طرح دانش‌بنیان در شرکت‌های هلدینگ کشاورزی سینا خبر د اد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بهزاد معین امروز در مراسم آغاز چالش کشاورزی و امنیت غذایی اعلام کرد: بنیاد مستضعفان در ۵ حوزه فعالیت، ۱۶۸ شرکت در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع سبک، نفتی، عمرانی، جاده‌سازی، گردشگری، هتل، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم دارد که با تأکید هیأت امنای بنیاد و بعد از تغییر ریاست بنیاد استفاده از فناوری‌های نو در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: طرح‌های اجرا شده در شرکت‌های بنیاد با هدف افزایش ظرفیت اجرا می‌شود که تناقضی با بخش‌های دیگر نداشته باشد به عنوان مثال در معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری و پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان است اما در بخش بازار محصولات توجه نشده است. در حالی که ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در معاونت علمی فناوری ثبت شده است اما کسی نمی‌گوید چه کسی محصولات این شرکت‌ها را باید خریداری کند. حمایت خوب است اما باید محصولات آنها قابلیت عرضه و فروش در بازار داشته باشد تا زنجیره علم و فناوری کامل شود.

به گفته معین، در شرکت‌های بنیاد مستضعفان با تعریف زنجیره تولید در جهت ایجاد زیرساخت‌ها نیازهای حوزه کشاورزی و دامپروری و تکمیل زنجیره ارزش در محصولات غذایی در دو مجموعه شرکت سینا ویس و مجموعه دانشمند بررسی می‌شود.

معین گفت: از افراد خبره دانشگاهی در هلدینگ‌ها استفاده می‌شود و  مسائل به صورت موشکافانه ارزیابی و بررسی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا گفت: سال گذشته ۱۴۸ طرح در زمینه دانش‌بنیان در سامانه بنیاد ثبت شد، ۱۲ شرکت و ۱۲ طرح منجر به انجام سرمایه‌گذاری شد و در شرکت‌های بنیاد فضا را برای همه کسانی که دارای ایده هستند باز می‌کنیم. در زمینه تأمین محصولات با وزارت دفاع و سایر هلدینگ‌ها قراردادهایی برای تکمیل زنجیره ارزش می‌بندیم.

همچنین علاءالدینی دبیر چالش کشاورزی و امنیت غذایی هم گفت: در بسیح با نخبگان علمی و دانشگاهی و همچنین مذاکره با کمیسیون‌های تخصصی مجلس سعی در ارائه راه‌حل برای مسائل کشاورزی می‌کنیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا