اقتصاد

راه اندازی شبکه تعمیرگاه‌ خودروهای برقی در سراسر کشور

راه اندازی شبکه تعمیرگاه‌ خودروهای برقی در سراسر کشور


مدیرعامل کرمان موتور، گفت: در فاز نخست تعداد دو هزار اتومبیل برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل داده شد که در نظر داریم به زودی شبکه تعمیرگاه‌های این نوع خودروها نیز در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در فاز اول بر اساس سیاست‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران، تعداد دو هزار خودرو وارد سازمان حمل و نقل عمومی می‌شود، گفت: تاکسی‌های برقی تحویل رانندگان و وارد شهر شد.

وی افزود: این خودروها علاوه بر دارابودن استاندارد روز خودروهای برقی، مورد تایید سازمان استاندارد، دریافت گواهی‌نامه تایید شورای عالی ترافیک و انجام تست‌های پیمایشی، در نهایت موفق به اخذ پلاک تاکسی شده‌اند.

مدیرعامل کرمان موتور، در رابطه با تعمیرات این خودروها، گفت: خودروهای برقی دارای تعمیرگاه‌های مخصوص هستند که در حال حاضر برای ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی در اطراف جاده مخصوص کرج، یک تعمیرگاه در نظر گرفته شده و وظیفه رسیدگی به خدمات پس از فروش خودروهای عمومی برقی را دارد.

فیروزی در ادامه پس از اظهار امیدواری نسبت به راه اندازی شبکه نمایندگی‌ها در سراسر کشور گفت: هم‌چنین قطعات و لوازم یدکی نیز برای این خودروها در نظر گرفته شده است. عمر باتری این خودروها ۲۰۰ هزار کیلومتر بوده و دارای پنج سال گارانتی نیز هستند.

پرداخت ۹۰۰ میلیون وام به رانندگان

مدیرعامل کرمان موتور، گفت: این خودروها با ۹۰۰ میلیون تومان وام پنج ساله با کارمزد ده درصد به اولین سری دارندگان خودروهای فرسوده که خودروهای خود را اسقاط و درخواست خودروی جدید کرده بودند، در حاشیه مراسم تحویل هزار دستگاه به تاکسی برقی به سازمان تاکسیرانی تهران تحویل داده شد.

فیروزی ادامه داد: با توجه به استقبالی که از خرید و ثبت نام خودروهای برقی در سامانه یکپارچه وزارت صمت شده است تا پایان سال در نظر داریم تا تعداد ده هزار خودروی برقی را به مشتریان عادی خارج از ناوگان تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی تحویل داده شود که حدود شش هزار دستگاه از این تعداد در سامانه ثبت‌نام شده و تا هفته آینده اعلام می‌شود که مابقی اقدامات دریافت خودرو را انجام دهند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا