اقتصاد

افتتاح خط تولید قوای محرکه شاهین در ارگ جدید بم/ آغاز تولید گیربکس جی۴ و اس۳ در کشور

افتتاح خط تولید قوای محرکه شاهین در ارگ جدید بم/ آغاز تولید گیربکس جی۴ و اس۳ در کشور


در مراسمی با حضور مدیرعامل قوای محرکه کرمان خودرو، قائم مقام‌ گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل مگا موتور، خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT و خط ماشین کاری سرسیلندر در ارگ جدید بم افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از کرمان موتور، در مراسم رسمی افتتاح خطوط تولید گیربکس اتوماتیک CVT و خط ماشین کاری سرسیلندر که پیش از ظهر امروز در استان کرمان و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد، محمدرضا شیخ عطار قائم مقام و عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، مرتضی منتظر المهدی مدیرعامل شرکت مگاموتور، و سعید امانی مدیرعامل قوای محرکه کرمان خودرو به همراه دیگر مسئولان محلی و فعالان بخش صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور حضور داشتند.

براساس این گزارش، خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT با هدف تامین قوای محرکه برای محصولات کرمان موتور و سایپا راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

شرکت کرمان موتور به منظور داخلی سازی خودروهای تولیدی خود به سراغ پیچیده ترین بخش محصولات رفته است و از این پس تولید گیربکس های اتوماتیک CVT و همچنین ماشین کاری سرسیلندر برای خودروهای کرمان موتور در این دو خط تولید انجام می شود.

همچنین در راستای قرارداد همکاری با شرکت سایپا تولید گیربکس خودرو شاهین اتومات سایپا نیز به شرکت قوای محرکه کرمان سپرده شده است.

این گزارش می افزاید: خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT قرار است بستری برای تولید گیربکس خودروهای جک J4 ، جک S3 و شاهین سایپا باشد.

خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT کرمان خودرو از شرکت پانچ بلژیک خریداری شده است و طراحی و توسعه این گیربکس ها بر مبنای استانداردهای روز این کمپانی طراحی و توسعه یافته است.

در این خط تولید می توان تولید گیربکس محصولات داخلی مانند خودرو شاهین اتوماتیک را نیز انجام داد.

خط تولید گیربکس کرمان خودرو، با اشتغال زایی برای ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم، ظرفیت تولید سالانه 150 هزار دستگاه گیربکس اتوماتیک را دارد.

بنا براین گزارش، در خط ماشینکاری سرسیلندر نیز مراحل ماشین کاری سرسیلندر برای تولید قوای محرکه خودروهای جک J4 و جک S3 انجام می شود. ظرفیت تولید 100 هزار عددی در این خط وجود دارد و 75 نفر به صورت مستقیم در این خط تولید مشغول به کار شده تند.

با آغاز به کار این خط تولید، شرکت کرمان موتور در بحث تولید سرسیلندر نیز به خودکفایی رسیده است و داخلی سازی محصولات این شرکت خودروسازی افزایش یابد.

خاطرنشان می شود که با افتتاح این دو خط تولید، کرمان موتور بیشترین میزان داخلی سازی را در بین خودروسازان خصوصی کشور خواهد داشت و این در حالی است که بررسی سرمایه گذاری های اخیر این شرکت نشان می دهد که در آینده نزدیک، عمق داخلی سازی در خودروهای تولیدی کرمان موتور بیشتر خواهد شد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا