اقتصاد

چهار میلیارد یورو بر روی تاکسی های برقی سرمایه گذاری شد

چهار میلیارد یورو بر روی تاکسی های برقی سرمایه گذاری شد


زاکانی با اشاره به میزان سرمایه گذاری این طرح گفت: از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به حد اعلاء استفاده کرده ایم و سرمایه گذاری این طرح چهار میلیارد یورو بوده اما در بخش مترو میزان سرمایه گذاری ها بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو شده است.

علی رضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه مراسم عرضه تاکسی های برقی در شرکت کرمان موتور با بیان اینکه این آثار و برکات دولت مردمی شهید رئیسی بود که طرح ورود خودروهای برقی به انجام رسید، کفت: در شهرداری تهران نیز گام‌های بلندی بدین منظور برداشته شده است.امروز آغاز برقی سازی خودروهای تهران را به چشم دیده و امید داریم تا ماحصل آن چهره جدیدی را در شهر تهران به نمایش بگذارد و البته هر اقدامی در تهران صورت گیرد به سرعت در کل کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری این طرح افزود: از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به حد اعلاء استفاده کرده ایم و سرمایه گذاری این طرح چهار میلیارد یورو بوده اما در بخش مترو میزان سرمایه گذاری ها بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو شد و مابقی نیز در زمینه اتوبوس‌، ون و تاکسی بوده است. امید داریم تا امسال پیش از دهه فجر خودروها وارد شهر شود 
 
شهردار تهران گفت: با توجه به نام گذاری سال که سال جهش تولید با مشارکت مردم بود سعی شد تا در افزایش تولید، اشتغال افرینی و کارآفرینی و خلق ارزش و…اهمیت بیشتری داده شود که در این مسیر توفیق خرید دو هزار و ۷۵۵ دستگاه اتوبوس را از تولیدکننده داخلی داشته ایم.، که به سرعت وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد.
زاکانی در ادامه گفت: این مهم با همکاری ۱۱ خودروساز داخلی و بالاخص کرمان موتور انجام شده است که نتیجه آن را بیش از هر شخصی رانندگان خودروهای تاکسی فرسوده که ساعات متمادی در حال خدمت هستند، خواهند دید و از این پس با آسایش و آرامش خدمت می کنند و مردم هم از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.
وی تاکید کرد: ضمن آنکه سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت نیز در حال انجام است که گسترش خطوط هشت، ۹, ده و ۱۱ که حدود ۱۹۰ کیلومتر‌ و هر کیلومتر مبلغ سه هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، که در مجموع این طرح‌ها ده‌ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا