اقتصاد

رشد ۳ هزار و ۴۵ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۵٫۱ هزار میلیارد تومان رسید


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳ هزار و ۴۴ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، اما در پایان معاملات با افزایش ۳ هزار و ۴۴ واحد به رقم یک‌میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد ۶۲۳ واحد به رقم ۳۲۶ هزار و ۲۴۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵٫۹ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان افزایش شاخص‌ها زیر نیم‌درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی – ارزشی ۲۴ صدم درصد افزایش یافته و این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱۹صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۳۱ صدم درصد افزایش یافت. و شاخص بازار اول بورس ۱۴ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس ۳۶ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری معادن، بانک پاسارگاد و ایران‌خودرو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با رشد ۷۴ واحد به رقم ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران ۹۷۳ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه ۳۱۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۲٫۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۶۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۹۸۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، بیمه اتکای ایرانیان، تجلی توسعه معادن و فلزات و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی مارون و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در فرابورس را داشتند.

امروز بعد از مدت‌ها عرضه اولیه در بورس تهران در نماد فزر مربوط به شرکت پویا زرکان آق دره انجام شد، اما گفته می‌شود این روزها به خاطر جو روانی که در بورس اتفاق افتاده، معاملات کم شده و افراد حقیقی درصدد فرصت برای خارج شدن از بورس هستند، در حالی که عمده کارشناسان می‌گویند بورس تهران با ریزش‌های پیاپی، ارزنده شده و اکثر سهام‌ها بنیادی در حد کمتر از ارزش خود قرار گرفتند، بنابراین کسانی که از بازار خارج شوند، در آینده پشیمان می‌شوند و آنهایی که صبر کنند از محل سودآوری سهام و افزایش قیمت سهام و حق‌تقدم‌ها در آینده سود خواهند برد.

انتهای پیام/ب


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا