اقتصاد

رهاسازی ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی داخلی خوزستان

برای امسال پیش بینی شده است؛

اهواز – سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان از پیش بینی رهاسازی بیش از هشت میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی داخلی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر اسدی شامگاه دوشنبه در حاشیه جشنواره ملی رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی که همزمان در ۵ استان کشور برگزار شد از رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهیان بومی در ورودی تالاب شادگان واقع در روستای گردشگری عطیش شهرستان کارون خبر داد.

وی افزود: استان خوزستان بیش از یک سوم آب‌های سطحی کشور را در خود جای داده است و از پنج رودخانه دائمی (مارون، کارون، زهره، کرخه و دز) و ۲ تالاب بزرگ شادگان و هورالعظیم برخوردار است.

اسدی بیان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به تخریب محیط زیست، کاهش حقابه تالاب‌ها و نیاز مبرم به بازسازی و بهسازی ذخایر و منابع آبزی در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی، اداره کل شیلات خوزستان سالانه نسبت به رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان اقدام می‌کند.

اسدی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲، ۶ میلیون و ۳۵ هزار قطعه ماهیان بومی (بنی، برزم، شیربت، عنزه و گطان) در منابع آبی استان رهاسازی شده است و امروز طی هماهنگی به عمل آمده و به صورت همزمان در پنج استان کشور جشنواره ملی رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی اجرایی شد.

وی پیش بینی کرد: در سال جاری بیش از ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب‌های داخلی استان رهاسازی شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا