اقتصاد

فارس من| مطالبه مردم بابت عزل مدیران طرفدار «تراریخته» در دولت مردمی‌


تعدادی از کاربران «فارس من» با ثبت پویشی خواسته‌اند که مدیران طرفدار تراریخته در دولت مردمی عزل شوند و وزرای مربوطه موضع صریح خود را درباره این نوع محصولات اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان مدیران طرفدار تراریخته در دولت مردمی عزل شوند» درخواست پیگیری کردند.

آنها اعلام کردند: بر اساس اطلاعات موثق با کمال تاسف و حیرت، هنوز مدیران طرفدار تراریخته کردن ایران در نهادهای مهم کشوری انتخاب و منصوب می‌شوند یا حضور دارند، مثل مدیرانی در مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری.

شاهد هستیم که در دولت مردمی و انقلابی جناب دکتر رئیسی این افراد بدون توجه به خواسته ملت انقلابی که ۴۴ سال تمام بار انقلاب بر دوش آنان بوده و سوءمدیریت‌ها را تحمل کرده‌اند بر خلاف قانون مصوب، در رسانه‌ها، همایش‌ها و جلسات تلاش دارند ایران و غذای مردم را تراریخته کنند و حتی با فراتر گذاشته به دانشمندان برجسته عاشق ایران و سلامت مردم و نمایندگان محترم مجلس منتقد تراریخته، جسارت می‌کنند و نهادهای مسئول هم به فریادهای اعتراض دانشمندان و خواسته ملت عزیز ایران که ما تراریخته نمی‌خواهیم و این مدیران را عزل کنید، توجه نمی‌کنند.

در حالی که رهبر معظم انقلاب در بند ۸ سند ابلاغی محیط زیست صریحا به توسعه کشاورزی سالم و ارگانیک تاکید فرموده‌اند که بر اساس سند بالادستی ابلاغی بند ۸  بر گسترش اقتصاد سبز صنعتِ کم‌کربن، استفاده از انرژی‌های پاک، محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک و مدیریت پسماندها و پساب‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و زیست‌محیطی تاکید شده است.

حیرت انگیزتر اینکه قانون کشت و واردات تراریخته را رسما ممنوع و برچسب زنی تراریخته اجباری است و الزامی و اطلاع‌رسانی شفاف به مردم باید در مورد محصولات تراریخته توسط مسئولین انجام شود که متاسفانه نمی‌شود.

بنابراین بر اساس این مطالبه ملی، ملت خواهان عزل تمام مدیران طرفدار و حامی تراریخته در دولت و همه جای حاکمیت هستند همچنین درخواست جدی دارند ریاست محترم قوای سه گانه، وزیران جهاد کشاورزی، علوم، بهداشت، محیط زیست، صنعت، محیط زیست و سایر وزرای مرتبط و ریاست سازمان غذا و دارو و موسسه استاندارد موضع رسمی خود را در مورد تراریخته‌ها و اجرای قانون مصوب ممنوعیت تراریخته ها، رسما در رسانه ملی و سایت‌های رسمی دولت به ملت اعلام فرمایند.

ملت منتظر پاسخ رسمی دولت انقلابی مردمی و مدیران عالی کشور به این مطالبه هستند و دانشمندان دانشجویان حقوقدانان و ملت بزرگ ایران تا اجرایی شدن این خواسته ادامه خواهند داد.
در اجرای گام دوم انقلاب وقت اجرای عدالت، شایسته سالاری، قانون مداری و پاکسازی نظام از اینگونه مدیرانی است که برای خواسته مردم ارزشی قائل نیستند.

خبرنگار فارس اخیرا از مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،آموز و ترویج کشاورزی رویکرد جدید سازمان درباره تولید محصولات تراریخته پرسید.

وی گفت: ما معتقدیم تا زمانی که می‌توان از طریق نفوذ فناوری و تکنولوژی و عملیات به‌زراعی تولید را افزایش داد، محصول تراریخته تولید نکنیم.

خیام نکویی افزود: ظرفیت افزایش صد درصد تولید با نفوذ فناوری‌های علمی و تکنولوژی وجود دارد و بنابراین روی تولید محصولات تراریخته تا زمانی که مجبور نباشیم، فکر نمی‌کنیم و البته مجلس هم باید در این باره تصمیم بگیرد و مصوبات مجلس اجرایی می‌شود.

خبرگزاری فارس پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من را در دستور کار دارد و از مسوولان خواستار توضیح خواهد شد، کاربران دیگر هم می‌توانند به امضاکنندگان این پویش بپیوندند و با رسیدن امضاء به  1000 و بالاتر پیگیری‌های مختلفی در این باره می‌کند.  

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا