اقتصاد

وزش باد گرم جنوبی در سواحل خزر/ هوای کشور گرم‌تر می‌شود


معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده در شمال شرق کشور ۷ تا ۱۲ درجه افزایش دما و از امروز تا یکشنبه ۹ خرداد در غرب و شمال غرب و مرکز کشور، همچنین سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز تا ۱۲ درجه افزایش دما داریم.

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ۵ روز آینده جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در بخش‌هایی از مناطق نواری شمالی کشور به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده داریم و از امروز تا یکشنبه ۹ خرداد در استان‌های واقع در سواحل خزر، شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش نسبی دما بین ۷ تا ۱۲ درجه خواهیم داشت.

اصغری افزود: همچنین از امروز تا اواسط هفته آینده در شمال شرق کشور افزایش نسبی دما بین ۷ تا ۱۲ درجه پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو وزش باد گرم جنوبی در سواحل خزر پیش بینی می‌شود؛ امروز مرکز و شرق خلیج فارس، همچنین تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

اصغری در تشریح وضعیت جوی استان تهران بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری است و در بعد از ظهر وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۴ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا