اقتصاد

پیش‌بینی ثبت رکورد مصرف ۷۳ هزار مگاواتی برق؛ فردا و پس‌فردا/ ۴ استان کم‌مصرف کدامند؟

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای این هفته بخصوص روزهای پایانی هفته جاری یعنی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه که هوا بسیار گرم است رکورد جدیدی ثبت شود و به بیش از ۷۳ هزار مگاوات هم برسیم.


مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به روند رشد مصرف برق در کشور اظهار داشت: ما امسال به نسبت جدیدی در مصرف برق یعنی به حدود ۷۲هزار ۲۷۵ مگاوت رسیده‌ایم و تا این لحظه ۴.۶ درصد رشد داریم یعنی ۳۲۰۰ مگاوات به میزان اوج بار سال گذشته اضافه شده که این میزان برابر با مصرف حداقل ۴ استان است که به مصرف سال گذشته کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه اکنون  حدود ۱۰ هزار مگاوات ناترازی داریم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای این هفته  بخصوص روزهای پایانی هفته جاری یعنی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه که هوا بسیار گرم است شاید رکورد جدیدی ثبت شود و به نصاب بیش از ۷۳ هزار مگاوات هم برسیم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: بخشی از راهکارهای پیش‌بینی شده برای اینکه بتوانیم با موفقیت از اوج مصرف عبور کنیم به آمادگی تولید برمی‌گردد که خوشبختانه نیروگاه‌ها با حداکثر تولید در مدار هستند و از همه ظرفیت بخوبی استفاده می‌شود، در حوزه مصرف هم برنامه‌ریزی شده که بتوانیم با طرح پاداش صرفه‌جویی مشترکان خانگی کاهش مصرف قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشیم.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه ۴ استان آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری و قم بیشترین کاهش مصرف را داشتند و بیشترین عددی که تا این لحظه پاداش پرداخت کردیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در ماه و مربوط به مناطق گرمسیر است.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: متوسط پاداشی که در قبض‌ها برای مناطق گرمسیر درج شده ۲۷۰ هزار تومان و برای مناطق عادی حدود ۷۶ هزار تومان است که البته متناسب با قبض‌هایی که در اختیار ما قرار میگیرد این اطلاعات و اعداد بروز خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵.۷ درصد از مشترکین خانگی مشمول پاداش مدیریت مصرف شده‌اند، تقریبا از هر ۳ قبض یک قبض مشمول پاداش شده است و یک‌سوم هم به صورت رایگان و بستانکار شده‌اند یعنی میزان پاداش از میزان قبض بیشتر بوده و مشترک بستانکار شده و ماه‌های بعد هم می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا