اقتصاد

۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی کشور تحقق یافت/برای سه هزار واحد مسکونی خالی برگ تشخیص مالیات صادر شد


معاون درامدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافته است، گفت:با وجود تحریم‌ها نقش مالیات دوچندان شد و تلاش این بوده که کسری بودجه را از طریق مالیات و با استفاده از تجارب بین المللی پوشش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزار فارس، محمد مسیحی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد با اشاره به نقش مالیات در کلان اقتصاد و بودجه اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها نقش مالیات دوچندان شد و تلاش این بوده که کسری بودجه را از طریق مالیات و با استفاده از تجارب بین المللی پوشش دهیم.
معاون درآمدهای مالیاتی افزود: از سال ۹۸ تا ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافته است و امیدواریم تا پایان سال این روند ادامه یابد و رکورد تحقق درآمدها را  داشته باشیم.

*برای  سه هزار واحد مسکونی خالی برگ تشخیص مالیات صادر شد

معاون سازمان مالیاتی گفت: در سری اول برای  سه هزار واحد مسکونی خالی برگ تشخیص مالیات صادر شده و همچنین اطلاعات سری دوم از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده و در حال پالایش است.
وی ادامه داد: برای ۲۷۲ هزار نفر مالیات ۵۷۰ هزار خودرو محاسبه و آن دریافت کردند و تا پایان بهمن مهلت دارند مالیات آن را بپردازند.
 مسیحی تاکید کرد: قیمت خودروهای داخلی را از کارخانه‌ها و بازار و قیمت خودروهای خارجی را از بازار دریافت می کنیم در کنار آن سال‌هاست مالیات نقل و انتقال خودرو دریافت می شود که مبنای تعیین قیمت خودرو است.

ادامه دارد…


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا