اقتصاد

۵ نکته مهم در خرید اینترنتی قهوه




قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است. قهوه علاوه بر این که می تواند انرژی بخش و شادی بخش انسان باشد خواص زیادی نیز برای سلامتی دارد. برای مثال، قهوه می تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری های مزمن مانند دیابت، آلزایمر و بعضی از انواع سرطان را کاهش دهد.

 

اما برای لذت بردن از قهوه، باید قهوه ای با کیفیت و مختص به خود را انتخاب کنید. خرید اینترنتی قهوه می تواند یک راه حل عالی باشد، چرا که شما می توانید از میان طیف گسترده ای از قهوه های متفاوت انتخاب کنید و آن ها را به راحتی درب منزلتان تحویل بگیرید. اما خرید اینترنتی قهوه نیز مستلزم توجه به چند نکته مهم است. در این مطلب 5 نکته مهم برای خرید اینترنتی قهوه آورده شده است.

1-قیمت و خرید اینترنتی قهوه

قهوه یک محصول لوکس است و قیمت آن بسته به نوع آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. شما باید بر اساس بودجه و سلیقه خود قهوه ای را خریداری کنید که از خوردن آن لذت ببرید.

یکی از مزیت های خرید اینترنتی قهوه از برند های ایرانی مثل قهوه زیگ زاگ قیمت مناسب تر نسبت به برند های خارجی است. همچنین با توجه به اینکه این برند ها قهوه را به صورت دانه سبز خریداری می کنند و در ایران رست می کنند کیفیت و تازگی آن به مراتب از قهوه های خارجی کهنه شده بیشتر است.

اگر برند های ایرانی قهوه مثل قهوه زیگ زاگ را نمی شناسید کافی است یک جستجوی ساده در اینترنت بکنید. به عنوان مثال با جستجوی قهوه زیگ زاگ به مطلب معرفی فروشگاه تخصصی قهوه زیگ زاگ بر می خوریم که به صورت مختصر توضیحاتی در مورد این فروشگاه داده است.

یک مزیت اصلی خرید اینترنتی قهوه نسبت به خرید حضوری خواندن نظرات سایر مشتریان است. همین امر باعث می شود که انتخاب بهتری داشته باشید و همچنین به سادگی می توانید فروشگاه های اینترنتی مختلف قهوه را با یکدیگر مقایسه کنید.

 2-نوع قهوه

قهوه ها را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: قهوه های روبوستا و قهوه های عربیکا. قهوه های روبوستا معمولاً تلخ تر و قوی تر هستند و کافئین بیشتری دارند. قهوه های عربیکا معمولاً شیرین تر و اسیدی تر هستند و کافئین کمتری دارند. بسته به سلیقه و نیاز شخصی خود، می توانید از بین این دو نوع یا ترکیبی از آنها انتخاب کنید.

به طور کلی، قهوه های روبوستا برای کسانی مناسب است که به دنبال کافئین زیاد و ترشی کم هستند. قهوه های روبوستا معمولاً در ترکیب قهوه های اسپرسو، موکا و لاته استفاده می شوند.

قهوه های عربیکا نیز مناسب افرادی است که به دنبال قهوه با تلخی و کافئین کم و عطر جذاب باشند. قهوه های عربیکا معمولاً در قهوه های فیلتر، فرنچ پرس (فرانسه) و پور اور استفاده می شوند.

البته، باید توجه داشت که قهوه ها را می‌توان به صورت تکی یا ترکیبی خرید. برخی از قهوه ها به منظور بهبود عطر و طعم و تنظیم کافئین از ترکیب دو یا چند نوع قهوه تشکیل شده اند. شما می توانید بر اساس تجربه و امتحان خود، قهوه ای را پیدا کنید که بهترین ویژگی ها را برای شما داشته باشد.

3-تاریخ بسته بندی و تازه بودن قهوه

قهوه یک ماده خوراکی است و با گذشت زمان دچار افت کیفیت می شود. بهتر است قهوه ای را خریداری کنید که از تازه بودن آن اطمینان دارید. یکی از دلایل طعم بد قهوه مانده بودن و گذشتن تاریخ انقضا است.

به طور متوسط، دانه قهوه تا 6 ماه و دانه قهوه آسیاب شده قهوه تا 1 ماه پس از بسته بندی تازگی خود را حفظ می کنند. البته، این مدت ها ممکن است بسته به شرایط نگهداری و مصرف قهوه متفاوت باشند. به هر حال، بهتر است قهوه ای را بخرید که از تازه بودن آن اطمینان دارید و از مصرف قهوه مانده پرهیز کنید.

4-نحوه آسیاب و بسته‌ بندی قهوه

قهوه را می‌توان به صورت دانه‌ یا آسیاب شده خرید. قهوه های دانه‌ ای معمولاً تازه تر هستند و شما می توانید درست قبل از دم کردن آن ها را آسیاب کنید. استفاده از قهوه آسیاب شده راحت تر است و شما نیازی به آسیاب و صرف وقت برای آسیاب کردن ندارید. اما باید دقت کنید که عطر و طعم قهوه آسیاب شده سریع تر از دست می رود و باید در ظروف بسته و در جای خشک و خنک نگه داشته شود.

نحوه آسیاب قهوه نیز برای نوع دم کردن آن مهم است. برای مثال قهوه های دمی و فرانسه باید به صورت زبر و درشت آسیاب شوند اما آسیاب قهوه اسپرسو بسته به دستگاه اسپرسوساز باید نرم باشد.

علاوه بر این، بسته‌بندی قهوه نیز مهم است. قهوه را باید در بسته بندی های مقاوم به نور و رطوبت بسته بندی شود و اگر قصد دارید قهوه را داخل بسته بندی خود نگهداری کنید حتما باید بتوان بسته را بعد از هر بار استفاده به خوبی کیپ کرد.

5-منشأ و برند قهوه

قهوه در کشورها و مناطق مختلفی تولید می شود و هر کدام خصوصیات متفاوتی دارند. برای مثال، قهوه های کلمبیایی معمولاً ترش و ملایم هستند، قهوه های برزیلی معمولاً شکلاتی و آجیلی هستند و قهوه های اتیوپی معمولاً گلی، میوه ای و اسیدی هستند.

شما می توانید بر اساس سلیقه خود و با استفاده از توضیحات فروشگاه های آنلاین، قهوه کشوری را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. همچنین، برند قهوه نیز می تواند نشان دهنده کیفیت و اعتبار آن باشد. شما می توانید از برندهای معروف و قدیمی قهوه مثل لاوازا و ایلی استفاده کنید یا قهوه را به صورت تازه تر از برند های ایرانی مثل قهوه زیگ زاگ و قهوه ست تهیه کنید.

نتیجه گیری

خرید اینترنتی یکی از راه های راحت و مطمئن برای تهیه قهوه است. با خرید قهوه به صورت آنلاین امکان مقایسه و انتخاب بهتر از بین تنوع بی شماری از محصولات برای شما فراهم می شود. اما برای خرید قهوه با کیفیت و مطابق با سلیقه خود، باید به چند نکته مهم توجه کنید .همانطور که گفته شد این نکات شامل اعتبار برند و فروشگاه آنلاین، نژاد قهوه، تازه بودن قهوه، نحوه آسیاب و بسته بندی و منشأ قهوه است. با در نظر گرفتن این نکات، می توانید قهوه ای را انتخاب کنید علاوه بر سالم بودن خوش طعم و مطابق سلیقه شما نیز باشد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا