اقتصاد

پرداخت حواله هزار میلیارد تومانی به راه‌آهن براساس ماده ۱۲ قانون

مدیرعامل راه‌آهن گفت: درگذشته ظرفیت ماده ۱۲ قانون بلااستفاده بود، اما هم‌اکنون طبق توافقنامه بین سازمان برنامه، وزارت نفت و وزارت یک حواله هزار میلیارد تومانی برای راه‌آهن صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه (۲۹ اردیبهشت) در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از گلوگاه‌های اصلی صنعت ریلی موضوع فناوری و تکنولوژی است، با این حال در چند سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان داخلی رشد بسیار خوبی را داشتند؛ البته در زمینه خودکفایی در حوزه‌های لکوموتیو به ویژه موتور به دستاوردهای خوبی دست یافتیم.

صالحی با اشاره بر شعار سال و احکام برنامه هفتم توسعه، افزود: تلاش می‌کنیم تا نهضت احیای خطوط متوقف را با کمک مردم پیش ببریم و در این راستا ۵۰ لکوموتیو متوقف را به مزایده خواهیم گذاشت تا آنها را احیا کنیم و دست کم ۲۰ سال در حوزه لکوموتیو که یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های حوزه ریلی است غفلت داشته‌ایم، با این حال در سال جاری تلاش می‌کنیم از محل تبصره ۱۸ و ماده ۱۲ قانون، تهاتر نفت و مشارکت بخش خصوصی این گلوگاه را رفع و برطرف کنیم.

وی با تاکید به اینکه در هفت تا هشت سال گذشته استفاده از ظرفیت موجود در ماده ۱۲ قانون بلا استفاده و متوقف باقی مانده بود، تصریح کرد: اکنون با امضای توافقنامه بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی کار قوت گرفته است، به طوری که حواله‌های مربوط به سال‌های گذشته صادر شده و اکنون در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت است تا پس از آن به سازمان برنامه و بودجه ارسال و نقد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مبلغ حواله‌های صادر شده تاکنون یک هزار میلیارد تومان است، اما آنچه مربوط به صرفه‌جویی در مصرف سوخت تا پایان سال ۱۴۰۲ است حدود پنج هزار میلیارد تومان است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا