اقتصاد

۱۳۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور اضافه خواهد شد

۱۳۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور اضافه خواهد شد


مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه امسال جهش دوم سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی رقم می‌خورد، گفت: نزدیک ۷ میلیارد دلار در ۲۰ مخزن گازی سرمایه گذاری خواهد شد که نتیجه آن تولید ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن خجسته مهر در مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با بیان اینکه یکی از رویدادهای مهم را در عرصه اقتصادی و جهش تولید شاهدیم، اظهار داشت: ماموریت اصلی شرکت ملی نفت تولید نفت و گاز، صادرات و درآمدزایی و خلق ثروت برای کشور است. برای این مهم باید بتوانیم سرمایه گذاری مستقیم و تامین مالی غیرمستقیم داشته باشیم. در این رابطه شرایط عمومی قراردادهای IPC به هایت وزیران پیشنهاد شد و بر این اساس علاوه بر شرکتهای اکتشاف تولید؛ سرمایه گذاران نیز بتوانند طرف دوم قرارداد باشند.

وی افزود: ما سال گذشته حضور بانک‌ها را به عنوان سرمایه گذار در صنعت نفت تجربه کردیم که در پی آن ۱۳ میلیارد دلار قرارداد منعقد شد که در صنعت نفت ایران بی نظیر بود، از این رقم ۱۳ میلیارد دلاری ۱۲.۵ میلیارد دلار مربوط به میادین مشترک و ۵۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به میادین مستقل بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه در ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ نیز قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی را رقم زدیم، گفت: این اقدامات بیانگر این است که رویکرد جدیدی از وزارت نفت به جامعه اقتصادی کشور تزریق می شود.

وی با بیان اینکه امسال جهش دوم سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی رقم می خورد، گفت: نزدیک ۷ میلیارد دلار در ۲۰ مخزن گازی سرمایه گذاری خواهد شد که نتیجه آن تولید ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز خواهد بود.



خبر در حال تکمیل می باشد…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا