اقتصاد

جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت و معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و همچنین توریسم و گردشگری با کمک رسانه‌ها به رونق منطقه آزاد قشم بسیار کمک خواهد کرد

جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت و معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و همچنین توریسم و گردشگری با کمک رسانه‌ها به رونق منطقه آزاد قشم بسیار کمک خواهد کرد


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم، وابسته به سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به اینکه جذب سرمایه برای گسترش مسائل اقتصادی در قشم بسیار مهم است، افزود: از اینرو جذب سرمایه را در دو بخش خارجی و داخلی با کمک رسانه‌ها ادامه می‌دهیم.

یاسر سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم وابسته به سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در سال پیش در عرصه‌های مختلف صنعت و معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و همچنین توریسم و گردشگری. سعی داشته‌ایم که عملکرد خوبی داشته باشیم، گفت: در سیاست‌های بالادستی، بحث بازاریابی، جذب سرمایه، توسعه و افزایش ارتقای این منطقه آزاد قرار دارد.

وی افزود: تاکنون این اتفاق افتاده و در کنار آن، حضور در نمایشگاه‌ها، رویدادهای داخلی و بین‌المللی به ما کمک کرده که در عرصه بازاریابی سرمایه‌گذاری موفق شویم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم وابسته به سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: حوزه‌ای که بیشترین رشد و توسعه را داشته، نفت، گاز و پتروشیمی بوده که با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تاسیس شرکت‌های دو یا چند ملیتی انجام شده است.

سلیمانی ادامه داد: مجوزهای مربوطه صادر و کار در فاز مطالعات زمین ادامه پیدا کرده و ان‌شالله امیدوار هستیم که این مسیر تا جذب کامل سرمایه‌گذاری تا پایان دولت سیزدهم بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌ها ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: حوزه صنعت و معدن, حوزه نفت،گاز، پتروشیمی و حوزه شیلات بیشترین رشد جذب سرمایه را دارا بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم وابسته به سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه قشم به لحاظ تولید و صادرات میگو، رتبه اول را در کشور در میان بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها داخلی داشته است، گفت: جذب سرمایه‌گذاری‌ها ترکیبی از داخلی و خارجی بوده و به لحاظ حجم نیز در واقع ارزی و یا ریالی انجام شده است.

سلیمانی در ادامه گفت: طبیعتا حجم سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر شده اما سرمایه‌گذاری داخلی هم به دو بخش تقسیم می‌شود که عبارتند از محورهای که جدیدا بازاریابی شده و بخش دوم نیز احیای ظرفیت‌های پیشینی که به هر دلیلی نیمه فعال یا غیرفعال بوده‌اند.

وی افزود: در سال آینده مقرر شده که با توجه به سیاست ابلاغی شورای عالی مناطق آزاد، بازاریابی بسته‌های سرمایه‌گذاری به جد دنبال و هم‌چنین تصویرسازی بهتری از قشم برای جذب سرمایه‌گذار اجرا که در این قسمت از ظرفیت رسانه‌ها بسیار می‌توان استفاده و به قشم کمک کرد.

او ادامه داد: امید داریم در تعامل با رسانه‌ها بتوانیم ظرفیت اقتصادی قشم را بهتر معرفی کنیم.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا