اقتصاد

تأکید بر تداوم رعایت حقابه ایران در رودخانه مرزی

تأکید بر تداوم رعایت حقابه ایران در رودخانه مرزی


سخنگوی صنعت آب کشور گفت: در راستای معاهدات آبی با کشورهای همسایه، یک هیئت فنی از ایران از رودخانه مرزی «ساری‌سو» بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از مدیریت منابع آب، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با بیان این موضوع که نیمی از مساحت دنیا معادل بیش از ۱۵۰ کشور در حوضه‌های آبریز مشترک قرار گرفته‌ است، اظهار داشت: ایران نیز با کشورهای همسایه دارای آب‌های مشترک است که در همین راستا معاهدات متعددی با این کشورها در خصوص نحوه بهره‌برداری و پروتکل‌های نظارتی منعقد کرده و براساس مفاد این معاهدات، هماهنگی‌های فنی لازم به عمل می‌آید.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه پروتکل استفاده از آب‌های «ساری‌سو» و «قره‌سو» از سال ۱۹۵۵ میلادی بین ایران و ترکیه مبادله شده است، بیان داشت: بر همین مبنا یک هیئت فنی از ایران و ترکیه به همراه مرزبانی طرفین، از رودخانه «ساری‌سو» بازدید به عمل آورد و در نقاط تعیین شده در پروتکل، اندازه‌گیری‌های لازم صورت گرفت.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: در این بازدید به تداوم رعایت حقابه ایران در رودخانه «ساری‌سو» توسط کشور ترکیه تأکید شد.

گفتنی است، «ساری‌سو» نام رودی است در شهرستان ماکو، دهستان «ساری سوباسار» که از شمال شرق ترکیه سرچشمه می‌گیرد و وارد ایران می‌شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا