اقتصاد

توضیح وزیر صمت در مورد ارز تخصیصی به مونتاژکاران خودرو/ تیم کارشناسی تشکیل شد

توضیح وزیر صمت در مورد ارز تخصیصی به مونتاژکاران خودرو/ تیم کارشناسی تشکیل شد


به گفته وزیر صمت تیم کارشناسی مامور شده اند که موضوع میزان تخصیص ارز به مونتاژ کاران و قطعه سازان صنعت خودرو را بررسی کنند.

عباس علی آبادی، وزیر صمت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره بیشتر بودن ارز تخصیصی به مونتاژ کاران خودرو نسبت به قطعه سازان گفت: من هم این را شنیده ام اما گزارش دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ام. با این حال تیم کارشناسی مامور شده اند که این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که بهره وری را در ظرفیت های کشور افزایش دهیم و در استفاده از منابع ارزی هم همین گونه است، بر همین اساس از شرکت ها خواسته ایم که پیش برنامه ای ارائه دهند و بگویند که ارز را برای چه کاری نیاز دارند، این ممکن است به کدورت برخی تولیدکنندگان انجامیده باشد و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده باشد. اما به نظر من این کار برای اینکه از منابع ارزی استفاده بهتری ببریم لازم و طبیعی است که روند تخصیص ارز را دچار کندی کرده باشد.

وزیر صمت ادامه داد: من امروز به همکاران خود دستورات تازه ای دادم که این روند را شتاب دهند تا نگرانی های پیش آمده از بین برود.

علی آبادی گفت: سیاست های تخصیص ارز و محدودیت های وضع شده در جهت بهبود اوضاع است و هدف ما اینست که ضمن اینکه حداکثر بهره را از ظرفیت های داخلی می بریم نیازهای جامعه را هم برطرف کنیم بنابراین باید در واردات و تولید سیاستگذاری انجام دهیم که در نهایت منفعت مردم را تامین کند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا