اقتصاد

برق شهرک‌های صنعتی ۲۴ ساعت در هفته قطع است

برق شهرک‌های صنعتی ۲۴ ساعت در هفته قطع است


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از محدودیت تامین برق برای شهرک‌های صنعتی به دلیل گرمای هوا خبر داد و گفت این شهرک‌ها ۲۴ ساعت از هفته را برق ندارند.

به گزارش ایلنا، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در نشست خبری بزرگداشت دهه تولید و تجارت در وزارت صمت شرحی از آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی نیز ارائه کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۷ درصد شهر‌ک‌های صنعتی راکد بودند و فعالیت آنها متوقف شده بود که این رقم در حال حاضر به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است و تعداد واحدهای راکد امروز به ۶۸۵۰ می‌رسد. 

وی خبر داد: ۱۵۰۰ واحد صنعتی و طرح در شهرک‌های صنعتی در تملک بانک‌ها قرار دارند. 

مقیمی همچنین از استقرار ۵۴۰۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور گفت و اظهار کرد: شماری از این تعداد را طرح‌هایی تشکیل می‌دهند که در حال ساخت‌وساز هستند و در سال جاری نیز ۱۹۰۰ واحد صنعتی احیا خواهد شد. 

معاون وزیر صمت  در پاسخ به پرسشی درباره احداث شهرک‌های صنعتی مشترک با دیگر کشورها گفت: احداث شهرک صنعتی در مرز مشترک با عراق سال‌هاست که مورد بحث قرار دارد و قرار بود که در سفر آقای رئیسی به عراق این موضوع مطرح شود که به دلیل حادثه تلخ پیش‌آمده مقدور نشد. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد وضعیت قطعی برق شهرک‌های صنعتی در روزهای گرم پیش رو گفت: محدودیت برق در شهرک‌های صنعتی در حال حاضر برقرار است و بنا بر اعلام وزارت نیرو شهرک‌ها ۲۴ ساعت در هفته برق ندارند. 

وی افزود: در حال حاضر ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی با موتورهای دی‌جی تولید می‌شود و ۲۴ مگاوات نیز از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود، همچنین احداث ۶۱۳ پروژه نیز برای تولید برق در شهرک‌های صنعتی در دستورکار قرار دارد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا