سلامت

کادر درمان در روند واکسیناسیون جهانی علیه کرونا مورد غفلت قرار گرفته‌اند – جهان

سلامت نیوز:”شورای بین المللی پرستاران” اعلام کرده است که کادر درمان در روند واکسیناسیون جهانی در برابر بیماری کووید-۱۹ مورد غفلت قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اعضای کادر درمان در اولویت گروهای هدف برای واکسیناسیون در برابر بیماری کووید-۱۹ قرار داشتند اما شورای بین المللی پرستاران (ICN) که نماینده ۲۷ میلیون متخصص است، اعلام کرده که ده ها میلیون نفر از کادر درمان در کشورهای مختلف حتی یک دُز از واکسن را دریافت نکرده اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تخمین زده است که از زمان آغاز همه گیری روزانه ۲۰۰ پرسنل درمانی جان خود را از دست داده اند.
هوارد کاتن، مدیر اجرایی شورای بین المللی پرستاران در اظهاراتی گفته است اگر این آمار مربوط به ۲۰۰ نفر از سرنشینان هواپیمای یک شرکت هواپیمایی بود، تحقیقات فوری در رابطه با آن انجام می شد.

وی افزود: آگاه هستید که پرستاران و اعضای کادر درمان در معرض خطر بالاتری قرار دارند و راهی برای محافظت از آنان وجود دارد اما مشاهده می‌شود افرادی که در سایر کشورها در معرض آسیب بسیار کمتری هستند از این حمایت برخوردار شده اند و پرستاران و کادر درمان مورد غفلت قرار گرفته اند.

گزارش موارد ابتلا و مرگ و میر در میان کادر درمان کامل نیست و تصور می شود که آمار واقعی بسیار بالاتر از رقم ۶۶۴۳ نفر اعلام شده به سازمان جهانی بهداشت است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بسیاری از کشورها به طور رسمی آمار فوتی های کرونا در میان کادر درمان را گزارش نمی کنند و سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که رقم واقعی دستکم ۱۱۵ هزار نفر و شاید بالاتر باشد.

سلامت نیوز

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا