سلامت

کیفیت وزن کودکان مهم‌تر از وزن عددی آن‌ها است

یک پزشک تغذیه با بیان اینکه کیفیت وزن کودکان مهم‌تر از وزن عددی آن‌ها است، گفت گاهی ممکن است کودکی لاغر باشد و به ظاهر هیچ‌گونه چربی نداشته باشد ولی ترکیب بدنی‌اش پر از چربی و یک استخوان پوک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،علیرضا منصوری، پزشک تغذیه درباره معضل چاقی کودکان در کشور، بیان کرد: «میزان آمارها در این زمینه اهمیت چندانی ندارد. چاقی یک بحث کیفی است و بیشتر از هر چیز به تغییر سبک زندگی افراد باز می‌گردد.»

این متخصص ادامه داد: «گاهی ممکن است کودکی لاغر باشد و به ظاهر هیچ‌گونه چربی نداشته باشد ولی ترکیبش پر از چربی و یک استخوان پوک باشد. وزن این افراد نتیجه یک زندگی بی‌تحرک و مصرف غذاهایی با ارزش غذایی پایین است. این گونه افراد یا اصلا غذا نمی‌خورند یا غذاهای فست‌فودی و فاقد ارزش غذایی را مصرف می‌کنند.»

وی در خصوص تفاوت وزن عددی در کودکان با کیفیت وزن آن‌ها بیان کرد: «این‌گونه بچه‌ها به جای مصرف غذاهای سالم بیشتر از فست‌فود استفاده کرده و یک زندگی بی‌تحرک دارند. بچه‌هایی با این نحوه زندگی از لحاظ وزن عددی مشکل نداشته و ممکن است به ظاهر وزن مناسبی داشته باشند. اما موضوعی که بسیار حائز اهمیت است، این است که کیفیت وزن در این کودکان مناسب نیست.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا