سلامت

چسب پوستی بدون درد می تواند واکسن را به کودکان برساند

دستاورد جدید محققان؛

به گفته محققان، کودکانی که از واکسن می ترسند، ممکن است به زودی از طریق یک چسب پوستی بدون درد واکسن دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، نتایج کارآزمایی اولیه نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از ۱۹۰ نوزاد گامبیایی پس از دریافت یک دوز واکسن از طریق چسپ پوستی از سرخک محافظت شده‌اند و همه آنها از سرخجه محافظت شده‌اند.

به گفته محققان، این چسب حاوی مجموعه‌ای از سوزن‌های میکروسکوپی است که بدون درد به پوست نفوذ کرده و واکسن را تزریق می‌کند.

«اد کلارک»، رئیس ایمونولوژی نوزادان در واحد شورای تحقیقات پزشکی گامبیا در دانشکده بهداشت و استوایی لندن، گفت: «آنها برای اولین بار نشان می‌دهند که واکسن‌ها را می‌توان به طور ایمن و مؤثر به نوزادان و کودکان خردسال با استفاده از فناوری پچ میکروآرایه تزریق کرد.»

کلارک افزود: «واکسن‌های سرخک بالاترین اولویت برای تحویل با استفاده از این رویکرد هستند، اما تحویل سایر واکسن‌ها با استفاده از پچ های ریزآرایه نیز اکنون واقع بینانه است».

به گفته محققان، این چسب‌ها می‌تواند گسترش پوشش واکسن را در کشورهای فقیرتر آسان‌تر کند. حمل و نقل آنها می‌تواند آسان‌تر باشد، به طور بالقوه نیازی به ذخیره سازی سرد و همچنین نیازی به تجویز یک متخصص پزشکی ندارند.

به گفته محققان، ارائه واکسیناسیون مبتنی بر چسب ممکن است حتی والدین بیشتری را تشویق کند تا فرزندان خود را واکسینه کنند.

پس از اعلام ریشه کن شدن سرخک در سال ۲۰۰۰، ایالات متحده طی دو سال گذشته به دلیل تردید واکسن در میان والدین، شیوع این ویروس بسیار عفونی و خطرناک را تجربه کرده است.

به گفته محققان، آزمایش‌های بزرگ‌تری از این چسب‌ها اکنون در حال برنامه‌ریزی است تا این نتایج را تأیید کرده و داده‌های بیشتری ارائه دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا