سلامت

تاثیر صبحانه بر بهبود خلق‌وخو

عکس تزیینی است.مصرف منظم صبحانه به دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت کلی مانند بهبود خلق و خو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه­‌های سنی توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سلامت روان یکی از اصلی‌ترین مسائل سلامت جهانی است که با چندین بیماری مهم دیگر از جمله بیماری‌های قلبی – عروقی و سکته مغزی در ارتباط است.

مصرف صبحانه به عنوان جزء جدایی ناپذیر از عادات غذایی سالم در نظر گرفته می‌شود. مصرف منظم صبحانه به دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت کلی مانند بهبود خلق و خو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نتایج مطالعات حاکی از آن است که حذف وعده صبحانه منجر به افزایش احتمال افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان می‌شود. همچنین اضطراب و پریشانی روانی در نوجوانانی که وعده صبحانه را حذف کرده بودند، مشاهده شده است.

افرادی که صبحانه با ارزش غذایی بالاتر، شامل غلات کامل و محصولات لبنی را مصرف می‌کردند، امتیاز بالاتر در مورد کیفیت زندگی و امتیاز کمتر در ارتباط با افسردگی و بیماری‌های روانی در مقایسه با افراد دریافت کننده صبحانه با کیفیت پایین کسب کردند.

در نهایت توصیه به مصرف صبحانه منظم و مغذی شامل غلات کامل و محصولات لبنی و پروتئینی است که در کاهش اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و پریشانی موثر بوده و منجر به بهبود سلامت روان افراد جامعه می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا