دانش و فناوری

آزمایش ترکیبی واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک‌وی


روسیه برای آزمایشات بالینی که ترکیبی از واکسن آسترازنکا و واکسن اسپونتیک وی روسیه است، چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، براساس اداره ثبت دارویی روسیه، این کشور برای آزمایشات بالینی که ترکیبی از واکسن آسترازنکا و واکسن اسپونتیک وی روسیه است، چراغ سبز نشان داده است.

دانشمندان  انگلیسی و روس دسامبر سال گذشته (آذر ۹۹) گروهی تشکیل دادند تا با همکاری مشترک به ترکیب موثرتری از واکسن آسترازنکای دانشگاه آکسفورد و اسپوتنیک برسند.آنها اعتقاد دارند که ترکیب دو واکسن ساخت انگلیس و روسیه می‌تواند به ایمنی بالاتری در مردم منجر شود.

کمیته اخلاقی وزارت بهداشت روسیه در ماه مه روند تأیید آزمایشات بالینی را به حالت تعلیق درآورده و اطلاعات بیشتری را درخواست کرده بود. طبق اداره ثبت داروی ایالتی، پنج کلینیک روسیه آزمایشاتی را برگزار می‌کنند که قرار است در اوایل ماه مارس سال ۲۰۲۲ پایان یابد.

هر دو واکسن دانشگاه آکسفورد و اسپونتیک وی در دو دز تزریق می‌شوند؛ یک تزریق اولیه و یک تقویت کننده، اما اسپونتیک وی برای دو دز خود از وکتورهای ویروسی مختلف استفاده می‌کند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که استفاده از واکسن اسپونتیک را ترویج می‌کند از تصمیم برای ادامه آزمایش‌های ترکیب دو واکسن استقبال کرده است.

انتهای پیام/ 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا