دانش و فناوری

آغاز دومین نشست تجاری فناوری ایران و ارمنستان با حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق


دومین نشست تجاری فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی تجار و فناوران ارمنی در ایروان آغاز شد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی با هدف توسعه بازار جهانی محصولات و خدمات ایران‌ساخت راهی کشور ارمنستان شدند تا در نشست‌های رودررو با همتایان ارمنی خود فضای کار اشتراکی میان دو کشور را تسهیل کنند. این کار به ورود محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایرانی به بازار اوراسیا نیز کمک می کند.

بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق دارد و تبادلات تجاری با این کشور می‌تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد. به همین دلیل پس از اعزام نخستین گروه فناورانه ایرانی به ارمنستان در بهمن‌ماه سال گذشته، برای دومین بار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به این کشور اعزام شدند تا همکاری‌ها میان دو کشور تقویت شود.

برگزاری «نشست تخصصی بین شرکت‌های ایرانی و ۱۲۰ شرکت ارمنستانی در حوزه‌های مختلف فناورانه»، «نشست تخصصی میان ۱۵ شرکت ایرانی و ۴۰ شرکت ارمنی در زمینه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات» و «بازدید از مراکز و زیرساخت‌های فناورانه این کشور» از جمله برنامه‌های این سفر است.

کشور ارمنستان به واسطه داشتن جمعیت ۸ میلیونی خارج از مرزهای خود و در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا فرصت و ظرفیت مناسبی برای اجرای پروژه‌های فناورانه این کشورها دارد. اما با توجه به جمعیت ۳ میلبون نفری خود توان انجام همه طرح‌ها را ندارد به همین دلیل در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت دیگر کشورها این پروژه‌ها را اجرایی کند.

بر همین اساس یک تیم فناورانه از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق و آی‌تی به ویژه برنامه نوسی سفارشی توسط کارگزار تخصصی معاونت علمی و فناوری در این کشور شکل گرفته است تا روند صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان کشورمان به ارمنستان را سرعت دهد و تولیدات مشترک میان ۲ کشور افزایش یابد.

شرکت‌های اعزام شده به این کشور در حوزه صنایع خلاق، مواد، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، تجهیزات پزشکی و غیره فعالیت می‌کنند

 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا