دانش و فناوری

آپدیت جدید پلی استیشن ۵ باعث اجرای سریع‌تر بازی‌ها می‌شود

چند روز پیش سونی یک بروزرسانی بزرگ برای پلی استیشن ۵ منتشر کرد که حالا مشخص شده این آپدیت جدید، اجرای سریعتر بازی‌ها تا ۳ درصد را در پی دارد. این بهبود عملکرد در کنسول‌های سری ۱۰۰۰ قدیمی و سری ۱۱۰۰ که به تازگی وارد بازار شده‌اند، به چشم می‌خورد.

آپدیت جدید پلی استیشن ۵ قابلیت پشتیبانی از حافظه SSD M.2 را به کنسول ژاپنی‌ها اضافه کرد، اما این تنها ویژگی نیست که PS5 تجربه می‌کند. طبق ویدیویی که اخیرا کانال یوتیوب «Digital Foundry» منتشر کرده، بازی‌ها با این بروزرسانی جدید سریعتر اجرا می‌شوند.

در این ویدیو بازی‌های «Control Ultimate Edition» و «Devil May Cry 5 Special Edition» با فریمور قدیمی و جدید مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نتیجه‌اش، بهبود یک تا دو فریم بر ثانیه با فریمور جدید است.

طبق این ویدیو، هر بازی یک تا سه درصد سریعتر از گذشته اجرا می‌شود و البته با خطای یک درصدی روبه‌رو هستیم. با وجودی که این بهبود بسیار اندک است و شاید گیمرها چندان متوجه آن نشوند، این موضوع که سونی توانسته تنها با یک بروزرسانی سمت سخت افزار باعث بهبود عملکرد کنسولش شود، قابل توجه به نظر می‌رسد.

در حال حاضر دقیقا نمی‌دانیم سونی چگونه دست به چنین کاری زده، اما شاید این موضوع مربوط به ویژگی رهگیری پرتو باشد. این احتمال وجود دارد که ژاپنی‌ها در آینده هم با انتشار آپدیت‌های دیگر دست به چنین کاری بزنند تا اینکه PS5 Pro با عملکرد بهتر از نسخه استاندارد روانه بازار شود. گفته می‌شود پلی استیشن ۵ پرو سال ۲۰۲۴ با قیمت ۷۰۰ دلار از راه می‌رسد و امکان اجرای بازی‌ها در رزولوشن ۸K‌ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سونی چند وقت پیش مدل جدید پلی استیشن ۵ را روانه بازار کرد که ۳۰۰ گرم از نسخه اصلی‌اش سبک‌تر است که دلیل چنین موضوعی را باید در کاهش ابعاد هیت‌سینک جستجو کرد. البته طبق بررسی‌ها، چنین رویکردی تاثیر منفی روی عملکرد این کنسول نداشته است.

دیجیاتو

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا