دانش و فناوری

ارائه راهکاری برای جلوگیری از مقاومت باکتری نسبت به دارو


یافته‌های جدید دانشمندان نشان داد که درمان با مهارکننده آنزیم می‌تواند به مبارزه با مقاومت ضد میکروبی کمک کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقات جدید محققان در بلژیک نشان می دهد که درمان داخل وریدی با MK-3402، (یک مهارکننده متالو بتالاکتاماز) می تواند استراتژی موثر در مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی باشد. این یافته ها در نشست سالانه انجمن میکروبیولوژی آمریکا ارائه شده است.

مقاومت آنتی بیوتیکی تهدیدی بزرگ برای سلامت عمومی است. برخی از باکتری ها به درمان مقاوم هستند زیرا آنزیم متالو بتالاکتاماز تولید می کنند که باعث می شود دسته خاصی از داروهای ضد باکتری به نام بتالاکتام ها بی اثر شوند. MK-3402 برای مسدود کردن این آنزیم ها طراحی شده، به طوری که اگر به عنوان درمان با یک داروی ضد باکتری تجویز شود، باعث اثر کردن داروی ضد باکتری در مقابل باکتری‌ها می‌شود در غیر صورت آن باکتری ها به این دارو مقاوم هستند.

با این حال، مطالعات بزرگتری برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی MK-3402 در ترکیب با سایر عوامل ضد باکتری مورد نیاز است. مقاومت دارویی زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها در معرض آنتی‌بیوتیک‌ها قرار می‌گیرند و در طول نسل‌ها نسبت به آنها ایمنی ایجاد می‌کنند.

مقامات بهداشتی بارها هشدار داده‌اند که این سازگاری‌ها درمان برخی عفونت‌های باکتریایی را دشوارتر و در برخی موارد غیرممکن می‌کند زیرا استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی همچنان در حال افزایش است.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا