دانش و فناوری

از دولت منتخب حمایت خواهیم کرد /شرایط کشور بسیار پیچیده و قفل شده است

ایسنا/بوشهر رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: به عنوان یک نهاد خودجوش که هدفش حضور موثر در حوزه‌هایی که باعث پیشرفت کشور می‌شود، است هر دولتی که منتخب شود با توجه به تابعیتی که از مقام معظم رهبری داریم از آن حمایت خواهیم کرد.

علی احمدی‌زاده در خصوص انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: باید شخص اصلح را از میان کاندیدهایی تائید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در حوزه ریاست جهموری انتخاب کنیم. اینکه پای صندوق‌های رای نرویم و در انتخاب سرنوشت کشورمان هیج نقشی نداشته باشیم یعنی خودمان تصمیم گیرنده مملکتمان نبوده‌ایم و قهر با صندوق رای به‌طور حتم خیانت است.

وی بیان کرد: شرایط کشور بسیار پیچیده و قفل شده است؛ در حوزه مدیریت مشکل وجود دارد همین موضوع معشیت مردم به ویژه قشر ضعیف را خدشه‌دار کرده است؛ بنابراین علاوه بر شرکت در انتخابات کسانی را که برای شرکت رفتن به پای صندوق رای مردد هستند را تشویق کنیم.   

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: اکنون کشور در حوزه اشتغال، معشیت، اقتصاد و مسائل برون مرزی با مشکلاتی روبه‌رو است، اما من به عنوان یک جوان اعتقادی ندارم ک این مسائل حل نمی‌شود.

احمدی‌زاده با انتقاد از شرایط موجود خاطر نشان کرد: مجموعه‌ای در دانشگاه شریف بنا نهاده شده که نخبگان را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.  وقتی نخبه ما حمایت نمی‌شود معلوم است که به خارج از کشور می‌رود، این وظیفه دولت مردان است که شرایط را برای جلوگیری از این اتفاق فراهم کنند. مدیران و مسئولان با داشتن ۱۰ خانه نباید در خانه‌های سازمانی باشند و نخبگان ما در خونه کرایه‌ای ساکن باشد. امیدورایم در دولت جدید شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

وی اظهار کرد: کشور در حوزه مدیریت و جانشین‌پروری بسیار ضعیف عمل کرده است و مدیران جهادی تربیت نداشته‌ایم. بی‌توجهی به جانشین‌پروری باعث شده برای واگذاری هر مسئولیتی مجبور به استفاده از نیروی درجه ۳ و ۴ باشیم و این مشکل‌زاست.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: اکنون کشور با چنین معظلاتی گرفتار است و به مدیر جهادی نیاز دارد. اینکه ما اینجا بنشینیم و شعار بدهیم فایده‌ای ندارد. باید به میدان و کف خیابان برویم، ببینیم که سر چهارراه‌ها چه خبر است. کودکان کار، حاشیه نشینی، بی‌خانمانی و دیگر معظلات را ببینیم.

احمدی‌زاده تصریح کرد: مافیای مسئولیت‌ها و مافیای اقتصادی در کشور بیداد می‌کند همانطور که می‌بینید چگونه ارز دولتی از کشور خارج می‌شود و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ارز دولتی پرداخت می‌شود تا قیمت کالاها تغییری نکند، اما می‌بینیم که همه مجموعه‌ها می‌گویند که اصلا ارزی به آن‌ها نرسیده اینکه حالا این ارز کجا رفته است، مشخص نیست.

وی افزود: پولی که برای ارز دولتی در ردیف بودجه گذاشته شده است مشخص نیست سر از کجا در می‌آورد. باید توسعه اقتصادی پاسخ گو باشد که وقتی یک شرکت مثلا لبنیاتی سالانه ۱۰۰ درصد بهای کالا را افزایش می‌دهد چگونه حقوق یک کارمند باید تنها  ۲۵ درصد افزایش داشته باشد. باید به دنبال کسی باشیم که شرایط فعلی را سامان ببخشد و از این مافیای اقتصادی دور کند تا ایران اسلامی جان بگیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: وضعیت معیشتی مردم با توجه به ظرفیت‌های کشور به ویژه در حوزه نفت و گاز که پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است، مناسب نیست. اکنون میدان مشترک پارس جنوبی با قطر روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب برداشت دارد و این رقم نشان می‌دهد میزان برداشت ایران نسبت به کشور شریک بیشتر است.

احمدی‌زاده اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر بوشهر از قومیت گریی خارج شوید تا اتفاقی که برای شورای شهر دوره گذشته افتاد و باعث آبروریزی استان در مملکت شد نباشیم. جوانان مومن و انقلابی‌ای را انتخاب کنید که حداقل اهل دزدی نباشند.

وی افزود: دقت کنید این ۹ نفری که برتی شورای اسلامی شهر بوشهر انتخاب می‌کنید، نیروی جوان باشند. این که شخصی ۱۰ سال پیش بازنشسته شده است و حالا برای شورای نام‌نویسی کرده است قدرت ریسک و بهره‌وری لازم مورد نیاز شهر را نخواهند داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: رای خود را به یک کادو تبلیغاتی و وعده‌های رنگارنگ نفروشید چرا که ما باید جواب گویی این انتخاب باشیم.

احمدی‌زاده تصریح کرد: به عنوان یک نهاد خودخوش که هدفش حضور موثر در حوزه‌هایی که باعث پیشرفت کشور می‌شود، است هر دولتی که منتخب شود با توجه به تابعیتی که از مقام معظم رهبری داریم از آن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکل مسکن جوانان گفت: اگرچه انتقاداتی به رئیس دولت نهم و دهم وارد است، اما نمی‌شود کارهای خوبی که وزارت راه و شهرسازی و به ویژه وزارت مسکن در سطح کشور انجام داد را نادیده گرفت. طرحی که آقای نیک‌زاد ایجاد کرد بسیار خوب بود. ایشان با در اختیار گذاشتن زمین رایگان چندین میلیون نفر را که فکرش را هم نمی‌کردند روزی صاحب مسکن شوند، خانه‌دار کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در خصوص وام ازدواج بیان کرد: بانک‌ها از مجموعه مردم ارتزاق می‌کنند، اما حاضر نیستند وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج با اقساط ۵۰ ساله بدهند. معلوم است که بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی با اقساط ۵ ساله که ماهیانه وام‌گیرنده را مجبور به پرداخت قسط ۳ تا ۴ میلیون تومانی می‌کند، مشکل است. این یعنی بانک مرکزی نمی‌خواهد وگرنه خیلی کاراها را می‌توان حل کرد.

احمدی‌زاده گفت: احساسی رای ندهید چرا که شما سرنوشت ۴ ساله کشورتان را دارید رقم می‌زنید پس یک انتخابی داشته باشید که به فکر قشر مستضعف و کسانی که با یارانه زندگی‌شان را می‌چرخاند باشید.

انتهای پیام 

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا