دانش و فناوری

اعطای مرخصی زایمان به دانشجویان زن هندی

هندی‌ها اعلام کردند در آینده نزدیک دانشجویان زن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز از امکان استفاده از مرخصی زایمان و مراقبت از کودک برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، دانشگاه‌های هند اعلام کردند که به زودی،‌ دانشجویان زن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که باردار می‌شوند،نیز می‌توانند به مدت ۲۴۰ روز از مرخصی زایمان و مراقبت از کودک استفاده کنند.

البته اجرایی شدن این قانون منوط به زمانی است که دانشگاه‌ها قوانینی را در مورد دستورالعمل‌های تنظیم کننده آموزش عالی کشور تنظیم کنند.

بر این اساس، از موسسات آموزش عالی هند خواسته شده که قوانینی مناسبی را در این رابطه تنظیم کنند و در مورد ارائه تسهیلات یا معافیت‌های مربوط به تحصیل قوانینی ارائه دهند.

دبیر کمیسیون گرنت‌های دانشگاهی (UGC) در هند اعلام کرد که بر اساس مقررات این کمیسیون، زنان محقق هند می‌توانند ۲۴۰ روز مرخصی زایمان بگیرند. ولی فعلا، زنانی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت‌ نام کرده‌اند، امکان استفاده از این مرخصی‌ها را ندارند.

بالارام پانی از روسای دانشگاه دهلی گفت: در حال حاضر، تنها دانشجویان مقطع دانشوری( یک مدرک پژوهشی تحصیلات تکمیلی که نیازمند تکمیل پایان‌نامه است. این مدرک در حالت کلی، مرحله‌ای بین کارشناسی ارشد و دکترا است) و دانشجویان مقطع دکتری امکان استفاده از این مرخصی را دارند ولی در آینده این امکان برای دانشجویان مقاطع پایین تر نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا