دانش و فناوری

افتتاح مراکز واکسیناسیون برای تشویق دانشجویان به دریافت واکسن

دانشگاه‌های انگلیس در حال تاسیس مراکز واکسیناسیون خود هستند تا دانشجویان را به دریافت واکسن تشویق کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ دانشگاه‌های انگلیس در حال ایجاد مراکز واکسیناسیون خود هستند تا دانشکده‌های دانشگاه‌های این کشور تا حد ممکن برای پاییز ایمن باشند.

با ورود میلیون‌ها دانشجو در ماه سپتامبر در فصل پاییز، برخی از دانشگاه‌ها هشدار داده‌اند که تا زمانی‌ که دانشجویان به طور کامل واکسینه نشده باشند،‌ امکان برگزاری رویدادهای بزرگ اجتماعی وجود ندارد.

دانشگاه غرب انگلیس در بریستول و دانشگاه کینگستون در جنوب لندن،‌ پیش از این مراکز واکسیناسیون خود را ایجاد کرده‌اند. دانشگاه‌های دیگر همچون کاردیف، بیرمنگام و منچستر نیز در حال مذاکره برای ایجاد خدمات واکسیناسیون هستند.

این مراکز توسط سازمان بهداشت انگلیس اداره خواهند شد اما دانشگاه‌ها به آموزش داوطلبین در زمینه واکسیناسیون خواهند پرداخت.

این در حالی است که گفته شده معاونین دانشگاه‌ها اجباری شدن واکسیناسیون برای دانشجویان این کشور را رویکردی اشتباه می‌دانند.

پروفسور کالین از دانشگاه کاردیف گفت: شما نمی‌توانید کسی را مجبور به واکسیناسیون کنید. پس ما نمی‌توانیم رویکرد اجبار را در دانشگاه‌ها پیش بگیریم. در عوض باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا موانع را برای واکسیناسیون کاهش دهیم.  

گفتنی است در انگلیس، از تاریخ ۱۸ ژوئن سال جاری‌، بزرگسالان بالای ۱۸ سال واجد شرایط  دریافت واکسن شده‌اند.

در هفته‌های اخیر نیز تقریبا ۶۲ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال این کشور واکسن زده‌اند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا